loading...
لیگ بازی های رایانه ای ایران

آکاایران: مدیرعامل بنیاد ملی بازی های رایانه ای :استقبال بیش از سه برابری از سومین لیگ بازی های رایانه ای ایران

آکاایران: نشست خبری سومین لیگ بازی‌های رایانه‌ای ایران با حضور حسن کریمی قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و عباس ارضی مدیرعامل شرکت مکعب، نماینده ی جام جهانی ورزش‌های الکترونیکی ESWC، همزمان با هفتمین روز این مسابقات برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، حسن کریمی قدوسی در این نشست خبری که امروز 19 شهریور ماه در برج میلاد تهران برگزار شد، در این نشست گفت: در فاصله ی دو ماه از برگزاری نمایشگاه TGC، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در حال برگزاری رویداد بزرگ دیگری با مخاطبان کاملا متفاوت است. در TGC هدف اتصال و ارتباط بازی‌سازان کشور به جامعه ی جهانی بود و در لیگ بازی‌های رایانه‌ای، بازیکنان یا گیمرها به عنوان بخش دیگری از مخاطبان بنیاد مورد هدف هستند.
به گزارش آکاایران: وی با بیان این که 23 میلیون نفر در کشور ما به طور متوسط روزی 70 دقیقه بازی می‌کنند، اعلام داشت: سومین لیگ بازی‌های رایانه‌ای با همکاری شرکت مکعب برگزار می‌شود. همچنین برج میلاد نیز برخلاف دوره‌های پیش به عنوان یکی از برگزارکنندگان پای کار آمده که از این بابت از آن‌ها تشکر می‌کنیم، چرا که حساسیت و اهمیت موضوع را مد نظر قرار داده‌اند. در لیگ امسال ما پذیرای نوجوانان، جوانان و حتی میانسالان از نقاط مختلف کشور هستیم.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با بیان این که امسال جهش بزرگی در تعداد ثبت‌نام کنندگان لیگ امسال داشتیم گفت: در حالی که لیگ سال گذشته 2100 نفر شرکت‌کننده داشت، امسال در سومین دوره ی لیگ 6905 نفر به رقابت می‌پردازند که 10 درصد آن‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند.
کریمی ادامه داد: بیشترین ثبت‌نام کنندگان در لیگ امسال در بازی ایرانی Quiz of Kings بود که 2405 نفر در آن ثبت نام کردند. در رشته ی فیفا 2098 نفر، در رشته ی PES تعداد 1804 نفر، در رشته ی کلش رویال 483 نفر و در رشته ی کانتر استرایک نیز 23 تیم 5 نفره در حال رقابت هستند.
وی با بیان این که برای مسابقات لیگ امسال جوایز ارزنده‌ای در نظر گرفته شده است گفت: یک میلیارد ریال مقدار جوایز امسال است. یک دستگاه خودرو 206 هم به عنوان جایزه ی اصلی مسابقات، به قهرمان رشته ی Quiz of Kings به عنوان پرمخاطب‌ترین رشته اهدا خواهد شد.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای درباره ی اعزام نمایندگان ایران به مسابقات جهانی ورزش‌های الکترونیکی پاریس ESWC نیز توضیح داد: اعزام نماینده ی ایران در رشته ی کلش رویال در آبان ماه قطعی شده و در صورتی که مسابقات فیفا هم به عنوان یکی از رشته‌های بازی‌های جهانی برگزار شود، برای این رشته نیز نماینده اعزام خواهیم کرد.
کریمی با تاکید بر این که حوزه ی مسابقات و گیمرها برای بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اهمیت دارد گفت: تلاش ما این است که به ترویج بازی‌هایی با مفهوم و محتوای مناسب و مورد تایید وزارت ارشاد کمک کنیم. متاسفانه در برخی مسابقات، بازی‌هایی انتخاب می‌شوند که مجوز وزارت ارشاد ندارند و به زودی با این مسابقات برخورد خواهیم کرد. نباید تناقضی در کشور وجود داشته باشد و اگر بنیاد متولی کار است باید همه ی سازمان‌ها و نهادها به محتوای مورد تأیید بنیاد و وزارت ارشاد احترام بگذارند.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای درباره ی حضور بانوان در این رویداد نیز توضیح داد: در دوره ی دوم لیگ بازی‌های رایانه‌ای هم شاهد حضور تعداد کمی از بانوان بودیم. اما امسال به طور جدی از آن‌ها برای حضور در رقابت‌ها دعوت کردیم و اتفاقا با استقبال خوبی روبرو شد.
وی افزود: امسال بانوان در رشته‌های Quiz of Kings و Clash Royale شرکت کرده‌اند و در سال آینده امیدواریم شاهد حضور آن‌ها در دیگر رشته‌ها نیز باشیم. کریمی با بیان این که بخشی از فینال این رقابت‌ها به صورت زنده از شبکه سوم سیما پخش می‌شود گفت: پخش زنده ی این مراسم ساعت 21 تا 21:30 از شبکه سوم سیما در روز پنج‌شنبه 23 شهریور انجام می‌شود. همچنین در تلاشیم تا کل مراسم را از شبکه ی اینترنتی آپارات به صورت زنده پخش کنیم.
مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با بیان این که از همکاری با نهادهای مختلف در این حوزه استقبال می‌کند گفت: با وزارت ارتباطات در سال‌های گذشته تعاملات خوبی داشته‌ایم و آن‌ها مبلغ 10 میلیارد تومان از محل وجوه اداره شده را برای وام به بازی‌سازان اختصاص دادند. همچنین با معاونت علمی ریاست‌جمهوری نیز در بخش‌های مختلف همکاری داریم.
وی ادامه داد: امیدواریم اگر قرار است صحبتی درباره ی بازی‌های رایانه‌ای انجام شود، این کار با هماهنگی بنیاد صورت گیرد. ما به دنبال تعامل با نهادهای مختلف مانند وزارت ارتباطات، معاونت علمی ریاست جمهوری، وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش و جوانان هستیم، چراکه مساله ی بازی‌های رایانه‌ای فرابخشی است. امیدواریم این هماهنگی به وجود بیاید.
کریمی درباره ی چالش نهنگ آبی نیز توضیح داد: باید تاکید کنم که نهنگ آبی به مانند چالش سطل آب یخ، یک چالش است و نه یک بازی رایانه‌ای. بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از سه ماه پیش از این موضوع مطلع بوده اما آن را رسانه‌ای نکرده چرا که می‌دانست تاثیر منفی می‌گذارد. همان تاثیری که امروز در سطح جامعه شاهد آن هستیم.
وی با بیان این که سازندگان این چالش دستگیر شده‌اند گفت: از آنجا که نهنگ آبی نیاز به یک ادمین برای تایید و اعلام مراحل دارد، با دستگیری سازندگان آن عملا دیگر این چالش موجود نیست. اما پرداختن به آن سبب می‌شود آدم‌های سودجو به فکر کپی کردن آن در کشور بیفتند و بحران جدیدی را در سطح کشور ایجاد کنند. تا چند روز پیش مردم از وجود این چالش بی‌خبر بودند اما اکنون با خبررسانی‌های گسترده‌ای که انجام شده کنجکاوی افراد برانگیخته شده است.

.

منبع : askitnews.com

تبلیغات