بازسازی

آکاایران: بازسازی "گیم" با فن آوری هوش مصنوعی، سیستم AL

آکاایران: محققان موسسه فناوری "جورجیا" یک سیستم هوش مصنوعی ساخته‌اند که می‌تواند با دیدن دو دقیقه از گیم‌ پلی بازی‌های دو بعدی، آنها را بازسازی کرده و تغییر دهد. به این تر تیب که یک نماینده ، ویدیویی از یک بازی را تماشا می کند، سپس در باره ساخت یک نسخه مجدد بازی تصمیم‌گیری کند. و این باعث می شود تا طراحان در این عرصه به راحتی به آزمایش سبک های مختلف بازی بپردازند. و از فشار کاری پیش رو نیز رهایی یابند. کامپیوترها، با پیشرفت درزمینه هوش مصنوعی، توانایی شان  در تفسیر و درک بازی‌های ویدیویی بهتر شده است، از اینرو پروژه پژوهشی نوین نشان می‌دهد که آنها در ساخت این بازی‌ها هم کارآمدند. در حال حاضر، گرچه سیستم نوین محدود به بازی های نسبتا ساده است. اما این یادگیری سریع اتفاق خواهد افتاد. در یک سری آزمایشی دراوایل سال جاری، این سیستم توانست تنها با تماشای کمتراز دو دقیقه بازی گیم پلی، سطوح مختلف بازی های سبک چابگر دوبعدی پلتفرم مانند Super Mario Brothers را تکثیرنماید. "متی گودزیل"، محقق و دکترا دانشجوی علوم رایانه در گرجستان گفت: نماینده ، مدل دقیق بازی خود را با دقت مشاهده وبا استفاده از الگوریتم های مدل سازی پیش بینی شده، یک نمونه از بازی را برای پیش بینی آنچه که بازی در آینده انجام می دهد، ایجاد می کند.

 بازسازی

به گزارش آکاایران:

این سیستم، نرم افزاری است که همه موارد از گرافیک تا فیزیک و حرکات بازیکنان را شامل می‌شود وقادر به درک آنهاست. تیم تحقیقاتی، با بازسازی بازی خاطره انگیز "سوپر ماریو" شروع کرد. آنها این کار را با آموزش هوش مصنوعی در فیلم های دو نوع مختلف از بازیکنان که بازی را از مرحله اول شروع کردند، انجام دادند. یکی از آنها سبک بازی "اکسپلورر" یا کشف کننده و دیگری سبک  Speed runner  یا سرعتی را اتخاذ کرد. سیستم پس از تماشای کمتر از دو دقیقه از گیم‌پلی بازی، توانست مدل خود را با مشاهده فریم‌ها و پیش‌بینی رویدادهای آینده، درمسیری که بازیکن پیش می رود و برخوردهایی که  با دشمنان دارد، ایجاد کند. "متیو گازدیال"، سرپرست محققان می‌گوید: هوش مصنوعی موجب شده تا مدل پیش‌بینی را فاقد دسترسی به کد بازی، ایجاد کنیم و پیش‌بینی‌های مربوط به رویدادهای آینده را بسیار دقیق‌تر از آنچه در شبکه‌های عصبی پیچیده است، ایجاد می‌کند. یک ویدیوبه تنهایی، یک قسمت کامل از موتور بازی را تولید نخواهد کرد، اما با آموزش هوش مصنوعی فقط در چند فیلم اضافی چیزی را که خیلی نزدیک است، دریافت می‌کنید. با موتور ساخته شده، گروه توانست هوش مصنوعی دوم را برای بازی و تست کردن “گیم‌ پلی” واقعی در مراحلی که توسط خود سیستم ساخته شده، استفاده کند. محققان گزارش دادند که موتور ساخته شده با نمونه واقعی قابل تشخیص نیست، هرچند نقایص جزئی مانند فریم‌ها وشخصیت‌هایی که به صورت لحظه‌ای ناپدید می‌شدند، وجود داشت. "مارک ریدل"، دانشیار محاسبات تعاملی در موسسه فناوری "جورجیا" و همکار پژوهشی در این پروژه می‌گوید: این تکنیک  نیازمند یک الگوریتم جستجوی نسبتا ساده است که از طریق مجموعه‌ای از قوانین احتمال می‌تواند بهترین مجموعه از انتقال فریم را پیش‌بینی کند. این اولین تکنیک هوش مصنوعی برای یادگیری یک موتور بازی و شبیه سازی یک دنیای بازی با مشاهده گیم‌پلی است. در حال حاضر،  این تیم کارش را با بازی "سوپر ماریو" شروع کرده، گرچه سیستم درحال آموزش با دیگر بازی‌های دو بعدی، نظیر "مگا من" و "سونیک" نیزمی باشد.آنها می‌گویند که بازی‌های پیچیده‌تر مانند "Clash of Clans”، ممکن است دور از دسترس باشد، اما این تکنولوژی می‌تواند بازی‌های مشخصی را سریع‌تر کند و فرصت بیشتری برای آزمایش فراهم آورد. محقق این تیم اظهار کرد:«مهم است که توجه داشته باشیم این تحقیق، که در ماه گذشته در ملبورن استرالیا در کنفرانس مشترک بین المللی هوش مصنوعی ارائه شده است، تنها قدم اول است. او گفت: چیزهای واقعا جالب وقتی اتفاق افتاد که موتورهای چندگانه ای را در این نمایشگاه آموختیم . در آن لحظه می توانید تصور کنید که عناصر ترکیبی از موتورهای مختلف بازی، می توانند شما را جذب کنند. پیش بینی می شود که  در آینده، با ارائه این سیستم و با نشان دادن تنها چند ویدئو، شما بر کل بازی تسط خواهید یافت.»

.

منبع : askitnews.com

تبلیغات