‫توسعه دهندگان بازی گزارش می دهند : پلی استیشن PlayStation 4 با ارائه عملکرد ۵۰ درصد سریع تر نسبت به Xbox One‬ -آکا

,عملکرد PlayStation 4 در برابر Xbox One، قدرت عملکردی PS4 و Xbox One ، پلی استیشن PlayStation 4 با ارائه عملکرد ۵۰ درصد سریع تر نسبت به Xbox One,[categoriy]

آکاایران: ‫توسعه دهندگان بازی گزارش می دهند : پلی استیشن PlayStation 4 با ارائه عملکرد ۵۰ درصد سریع تر نسبت به Xbox One‬

آکاایران: اخیرا گزارش هایی درباره قدرت عملکردی PS4 و Xbox One به نگارش درآمده اند و این در حالیست که هنوز دو ماه تا عرضه ی این دو کنسول، زمان باقی‌مانده است. برای جلوگیری از این حدس و گمانه زنی ها، مایکروسافت سعی داشته تا از مسیر خود خارج شده و برتری قابل درک پلی استیشن ۴ را بی‌اهمیت نشان دهد. اما گزارش های اخیر حاکی از این موضوع هستند که شعبه ی مرکزی مایکروسافت، یعنی ردموند، ممکن است نسبت به ادعاهایی که می کند، با مشکلات بیشتری رو به رو باشد. اگر این شایعات حقیقت داشته باشند، در واقع PS4 دارای ۵۰ درصد عملکرد قوی‌تر نسبت ایکس باکس وان خواهد بود.

به گزارش آکاایران: به همین ترتیب، اخیرا یک نشریه ی تخصصی بازی، گزارشاتی را با این ادعا نقل کرده که حافظه ی رم موجود در PS4، بین ۴۰ تا ۵۰ درصد سریع‌تر از رم قرار گرفته در ایکس باکس وان می‌باشد. مطلب شگفت انگیزتری که در این گزارش به چشم می خورد، مربوط به ALU (واحد محاسبه و منطق) موجود در PS4 می باشد که این واحد نیز تقریبا ۵۰ درصد سریع‌تر از نظیر خود در Xbox One معرفی شده است. حتی گزارشی از این بدتر نیز نقل شده که بر اساس آن، اجرای یک بازی غیر بهینه با رزولوشن 1920x1080 پیکسل، بر روی PS4 با سرعت ۳۰ فریم در هر ثانیه نتیجه می دهد و این در حالیست که نسخه همین بازی برای ایکس باکس وان، حتی با رزولوشن 1600x900 پیکسل نیز در سرعتی کمتر از 30 فریم در ثانیه اجرا می گردد. این گزارشات، هرگز معرف نتیجه ی نهایی و برتری پلی استیشن ۴ بر ایکس باکس وان نخواهند بود، اما شنیدن این خبرها در حالی که به زمان عرضه ی این کنسول های نسل جدید نزدیک می شویم، نگران کننده خواهد بود.

با این حال، توجه داشته باشید که عملکرد بازی‌ها صرفا تحت تاثیر و متکی به قدرت سخت‌افزار نیست. کیفیت درایورهای گرافیکی و APIهای (رابط برنامه کاربردی) در دسترس می‌تواند باعث ایجاد تفاوتی بزرگ در نرخ فریم هر بازی شود. در حالی که همچنان درایورهای گرافیکی PS4 و Xbox One به طور کامل آماده نشده اند، اما برخی توسعه دهندگان این ادعا را دارند که مایکروسافت به طور قابل توجهی از سونی عقب افتاده است. صرف نظر از سخت‌افزار بکار رفته توسط کمپانی مایکروسافت، به نظر می‌رسد که توسعه دهندگان متعدد در حال حاضر درباره ی وضعیت ایکس باکس وان در اشتباه بوده و مطمئن نیستند.

,عملکرد PlayStation 4 در برابر Xbox One، قدرت عملکردی PS4 و Xbox One ، پلی استیشن PlayStation 4 با ارائه عملکرد ۵۰ درصد سریع تر نسبت به Xbox One,[categoriy]

در گفتگو با یک تحلیلگر سخت‌افزار به نام جوئل هروسکا، او نظر خود را این‌گونه بیان می‌کند که 32 گیگابایت ESRAM موجود در ایکس باکس وان، به خاطر داشتن یک پیکربندی عجیب و غریب، کارایی اصلی خود را از دست داده و به نوعی این پیکربندی ایکس باکس، مانع از انجام درست وظیفه این رم شده است. به نظر می‌رسد که ادعای “وجود زحمت زیاد برای استفاده از ESRAM موجود در ایکس باکس وان”، از سوی یک توسعه‌دهنده ی بازی ناشناش مطرح شده باشد و در حالی که این ESRAM، پتانسیل لازم برای کمک به از بین بردن شکاف موجود میان رم GDDR5 در PS4 و رم کُندتر DDR3 قرار گرفته بر روی Xbox One را خواهد داشت، به نظر می‌رسد که آن، همچنان به کار اضافی بسیار زیادی برای ارائه ی ارتقاء عملکرد در ایکس باکس جدید نیاز دارد.

همانطور که سونی و مایکروسافت در تلاش برای آماده کردن همه ی وعده‌های خود تا روز عرضه نسل بعدی کنسول ها می باشند، ما نیز با بردباری تمام در انتظار دیدن چگونگی عملکرد و کارایی هر کدام از کنسول ها تحت شرایط واقعی و در عمل خواهیم بود. ما همچنان برای دیدن نحوه ی اجرای قطعه های گیم پلی بر روی سخت‌افزار نهایی هر دو محصول مشتاق هستیم، بنابراین تمام گمانه زنی ها و شایعات را کنار خواهیم گذاشت و فقط می‌توان گفت که تنها پس از عرضه ی این سیستم‌های بازی، ما در نهایت تصویری دقیق و واقعی را از تفاوت‌های موجود میان پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان خواهیم داشت. برای این موضوع، باید تا دومین موج بزرگ دنیای بازی که در سال ۲۰۱۴ رخ خواهد داد، منتظر باشیم. یعنی تا آن زمان که توسعه دهندگان، فرصت کافی را برای هر دو محیط توسعه، داشته باشند و به طور موثری با محدودیت‌های سخت افزاری فعلی به مقابله بپردازند.

منبع :

اخبار اکاایران

تبلیغات