‫پشتیبانی موتور بازی سازی Unreal Engine 4 از لینوکس و SteamOS : آیا امسال، سال لینوکس دسکتاپ است؟‬

در این مقاله از سایت آکاایران مطلبی در مورد ‫پشتیبانی موتور بازی سازی Unreal Engine 4 از لینوکس و SteamOS : آیا امسال، سال لینوکس دسکتاپ است؟‬ ارائه شده است ، همچنین برای مشاهده مقالات بیشتر در دسته ترفندهای بازی ها از سایت ترفند آکاایران مقالات بیشتری را مشاهده نمایید

‫پشتیبانی موتور بازی سازی Unreal Engine 4 از لینوکس و SteamOS : آیا امسال، سال لینوکس دسکتاپ است؟‬
,Software,Linux,PC Gaming,[categoriy]

آکاایران: ‫پشتیبانی موتور بازی سازی Unreal Engine 4 از لینوکس و SteamOS : آیا امسال، سال لینوکس دسکتاپ است؟‬

آکاایران: Unreal اعلام کرده است علت انتشار موتور بازی سازی Unreal Engine 4.1 در هفته‌های آینده، پشتیبانی کامل آن از سیستم‌عامل‌های لینوکس و SteamOS می‌باشد. توسعه‌دهندگان می‌توانند از این موتور بازی سازی برای بازی‌های خودشان (عناوین مستقل یا عناوین سه گانه AAA) بهره ببرند، کافیست یک سوئیچ را حرکت دهند و آنگاه خواهند دید که: بازی بسته‌بندی شده و برای اجرا بر روی SteamOS و لینوکس آماده است. به این جمله بسنده می‌کنیم که این موتور می‌تواند یک گام رو به جلوی بزرگ به منظور تبدیل لینوکس به یک پلتفرم رشدپذیر برای صنعت بازی باشد. اما آیا سال ۲۰۱۴ در نهایت می‌تواند سال لینوکس دسکتاپ (year of desktop Linux یا به اختصار YODL) باشد؟

,Software,Linux,PC Gaming,[categoriy]

به گزارش آکاایران: همانطور که احتمالا می‌دانید، اولین نسخه پایدار Unreal Engine 4 به صورت رسمی در کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی (GDC 2014) ماه مارس منتشر شده بود و در همین کنفرانس اعلام شد که کتابخانه‌های GameWork انویدیا به صورت پیش‌فرض درون UE4 ادغام گشته است. Unreal وعده داده که با موتور UE4، قادر است تا از انتشارهای حجیم و کُندتر فاصله گرفته و به سمت یک انتشار زمانبندی شده‌ی مستمر حرکت کند و در نتیجه به همین دلیل است که تنها یک ماه بعد از انتشار نسخه ۴ یعنی در ماه آوریل، UE 4.1 ارائه می شود. این طرح انتشار مستمر همچنین با رویه‌ی جدید قیمت‌گذاری Unreal متناسب است، زیرا توسعه‌دهندگان می‌توانند از Unreal Engine با تمام ویژگی‌ها و همینطور کدهای منبع (source code) تنها با هزینه‌ی ۱۹ دلار به ازای هر ماه بهره‌مند شوند.

,Software,Linux,PC Gaming,[categoriy]

در کنار پشتیبانی از لینوکس و SteamOS، موتور بازی سازی Unreal Engine 4.1 همچنین شامل قالب‌های جدیدی برای بازی‌های پروازی و دورانی می‌باشد و ویراستار آن نیز در حال حاضر دارای پنجره Undo History، اشکال زدایی تجسم هیستوگرام و یک ویراستار تفسیر رشته است. علاوه بر این‌ها طبق معمول، رفع اشکال‌ها و بهبودهای کیفی بسیاری با نسخه جدید همراه می‌باشد. نمونه نمایشی مقدماتی ارائه شده در بالا، در حال حاضر بخشی از بسته نرم‌افزاری UE 4.1 می‌باشد.

,Software,Linux,PC Gaming,[categoriy]

با این طرح پرداخت ماهانه‌ی جدید و فوق‌العاده ارزان‌قیمت به اضافه‌ی پشتیبانی از لینوکس و SteamOS، روشن است که Unreal تلاش می‌کند تا جایگاه UE 4 را به عنوان پلتفرمی ایده‌آل برای توسعه‌دهندگان مستقل بازی محکم کند. به علاوه، این موقعیت جدید می‌تواند یک ترقی قابل توجه برای امکان ادامه حیات لینوکس به عنوان یک پلتفرم جدی در صنعت بازی به حساب آید، البته اگر توسعه‌دهندگان بزرگ نیز بتوانند به آسانی عناوین سه گانه A خود را به این سیستم‌عامل منتقل کنند. با این همه، به نظر نمی‌رسد که این اتفاق جدید برای تبدیل ۲۰۱۴ به سال لینوکس دسکتاپ کافی باشد، اما مطمئنا یک گام خوب در جهت رشد و ادامه حیات این سیستم‌عامل خواهد بود.

,Software,Linux,PC Gaming,[categoriy]

منبع :

‫پشتیبانی موتور بازی سازی Unreal Engine 4 از لینوکس و SteamOS : آیا امسال، سال لینوکس دسکتاپ است؟‬ گردآوری توسط بخش ترفند بازی، ترفندهای بازی، رمزهای بازی سایت آکاایران

اخبار اکاایران

تبلیغات