‫استفاده از تکنولوژی بازی های ویدئویی در تبدیل بلادرنگ مسابقات فوتبال دو بعدی به سه بعدی‬ -آکا

,VR, MIT, Video Games,[categoriy]

آکاایران: ‫استفاده از تکنولوژی بازی های ویدئویی در تبدیل بلادرنگ مسابقات فوتبال دو بعدی به سه بعدی‬

آکاایران: دانشمندان MIT و موسسه‌ی پژوهشی کامپیوتری قطر (QCRI) از تکنولوژی بازی‌های ویدئویی برای تولید ویدئوی کیفیت سه بعدی مسابقات فوتبال از منابع دو بعدی به صورت بلادرنگ استفاده کرده‌اند. ویدئوی حاصل طبق گزارش‌ها می‌تواند در هر تلوزیون سه بعدی یا هدست‌های واقعیت مجازی دیده شود و به این ترتیب در آینده‌ای نزدیک کاربران می‌توانند به محتویات سه‌ بعدی بیشتر دسترسی داشته باشند.

به گزارش آکاایران: تکنولوژی سه بعدی می‌تواند جذابیت‌های خاصی برای کاربران داشته باشد، اما در حال حاضر میزان محتویات این پلتفرم‌ها اندک است و نیاز به تلاش‌های و سرمایه‌گذاری‌هایی زیادی جهت تولید آنها می‌باشد. چه در زمینه‌ی بازی‌های ویدئویی یا فیلم‌ها، تولیدکنندگان محتوا را برای تولید محتوای مناسب هدست‌های واقعیت مجازی یا تلویزیون‌های سه بعدی باید به تلاش‌های خاص و زیادی – از زمان‌های برنامه‌نویسی بیشتر تا تجهیزات پیشرفته و تخصصی – بپردازند.

تلاش‌های گذشته در زمینه‌ی تولید سیستم‌های با هدف خاص جهت تبدیل محتویات دوبعدی به سه بعدی به طور اتوماتیک به خوبی پیش نرفته‌اند و اغلب منجر به تولید محصولات بصری عجیبی شده که بر کیفیت بصری محتوا تاثیر گذاشته‌اند. شیوه‌ی جدید یافت شده توسط پژوهشگران MIT و QRCI، تمرکز بر یک دامنه‌ی نسبتا باریک (بازی‌های فوتبال) و بکارگیری اطلاعات از بازی‌های ویدئویی جهت کمک به تولید محتویات سه بعدی در طول پخش می‌باشد.

,VR, MIT, Video Games,[categoriy]

بازی‌های ویدئویی ورزشی امروزی، یک نقشه‌ی سه بعدی از زمین مسابقه و بازیکنان را در طول بازی در خود دارند، و ده‌ها تصویر دو بعدی از هر ثانیه به منظور نمایش اطلاعات بر روی نمایشگر بازیکن می‌گیرند. با مهندسی معکوس این فرایند، دانشمندان آن را راه خوبی برای ساختن یک نقشه‌ی سه بعدی از یک تصویر مسطح می‌دانند.

با استفاده از محتویات بازی ویدئویی محبوب FIFA 13، کیانا کالاگاری و همکارانش یک دیتابیس جامع از ده‌ها هزار اسکرین‌شات بازی ویدئویی در کنار نقشه‌های سه‌ بعدی متناظر آنها ایجاد کرده‌اند که نشان دهنده‌ی زاویه‌های دوربین رایج و موقعیت‌های بازی در پخش تلویزیونی یک مسابقه‌ی فوتبال است. این پژوهشگران سپس سیستمی را ایجاد کرده و اسکرین‌شات‌هایی را از پخش تلویزیونی گرفته، آنها را به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم نمودند، هر بخش را با دیتابیس ایجاد شده تطبیق داده و درنهایت هر تکه را دوباره به یکدیگر جهت تولید تصاویر کیفیت سه بعدی قابل پخش متصل کردند. بر اساس اعلام این پژوهشگران، ویدئوی تبدیل شده قابل پخش در هر دستگاه سه بعدی بوده و مجهز به هیچ کدام از ویژگی‌های تولیدات با تکنیک‌های کم ارزش‌تر گذشته نیست.

این سیستم در حال حاضر ویدئوی سه‌ بعدی را با تاخیر تقریبا سه دهم ثانیه‌ای از پخش اصلی تولید می‌کند، اما پژوهشگران در حال حاضر مشغول کم کردن این زمان تاخیر هستند. اگرچه هنوز برنامه‌های آینده اعلام نشده، اما به نظر می‌رسد این روش قابل اعمال بر روی مسابقات دیگر نیز می‌باشد. اگر این تکنولوژی از نظر تجاری به موفقیت دست یابد، میزان محتویات سه بعدی در مدت زمان کمی بیشتر خواهد شد.

این پژوهشگران سیستم جدید خود را هفته پیش در کنفرانس مولتی‌مدیای ماشین‌آلات کامپیوتری در استرالیا ارائه دادند.


منبع :

اخبار اکاایران

اخرین مطالب آکاایران

تبلیغات