‫بازی Call of Duty Ghost : تکنولوژی پشت آن و تریلر HD‬ -آکا

,xbox,[categoriy]

آکاایران: ‫بازی Call of Duty Ghost : تکنولوژی پشت آن و تریلر HD‬

آکاایران: در پی خبر رونمایی از ایکس باکس وان، گمان می شود که سازگارترین محصول با این کنسول، از لحاظ استفاده ی کامل از تکنیک های گرافیکی بسیار خوب که تا به حال به خاطر کمبود سخت افزارها بکارگیری آن ها امکان پذیر نبوده است، بازی Call of Duty Ghost می باشد که برای بسیاری از دوستداران بازی، این بهترین هدیه است. بنابراین می خواهیم یک بررسی اجمالی از تکنولوژی نسبتا چشمگیر پشت این بازی و چگونگی ارتباط آن با ایکس باکس وان سخن بگوییم.

به گزارش آکاایران: جزئیات گرافیکی بسیار بالا

این کاملا واضح است که عنوان "نسل بعدی" برای این بازی، در مقایسه با کنسول های ایکس باکس ۳۶۰ و پلی استیشن ۴، یک انفصال و ناپیوستگی را در کیفیت گرافیک کامپیوتری بیان خواهد داد. می توان گفت که بازی Call of Duty (CoD) Ghosts به خاطر چند ویژگی مهم و حیاتی که با کنسول های فعلی نمی شد به آن ها دست یافت، دلسردکننده نیست. به خاطر داشته باشید که فراتر از "مشخصات"، بخش عظیمی از چگونه خوب کار کردن آن در نتیجه ی استعداد محض هنرپیشگان بازی و مهندس گرافیک در حال کار بر روی این عنوان هستند که کار همگی این ها، قابل ستایش و تجلیل است.

پشت صحنه ویدیو

دانلود کلیپ

1. "Sub-D"

,xbox,[categoriy]

Sub-D که مخفف نمای زیربخش (Sub-division Surface) می باشد، یک تکنیک است که به توسعه دهندگان، امکان توصیف یک شی را فراتر از توصیف با تعداد محدودی مثلث می دهد، اما با معادلات ریاضی، توسط یک شبکه زیرلایه ای از مربع و یا مثلث ها کنترل می شود. این تکنیک، به پردازنده ی گرافیکی اجازه می دهد تا به منظور حفظ صافی انحناها و خمیدگی های موجود در اشیا، شمار زیادی چند ضلعی مورد نیاز را از طریق یک فرآیند به نام "موزاییک کاری (Tessellation)" ایجاد نماید. این فرایند نه تنها می تواند به افزودن جزئیات برای اشیای نزدیک استفاده شود، بلکه اگر به عنوان قالب اصلی کنترل سطح جزئیات (level of details: LOD) استفاده گردد، می تواند به جهت پایین آوردن سطح جزئیات برای اشیای دور نیز به کار گرفته شود.

,xbox,[categoriy]

اگرچه این تکنیک ها در مدت ها پیش اختراع شده اند، اما تنها امروزه و بر روی ایکس باکس وان عملی می باشند که دلیل آن، سخت افزار و API یا رابط برنامه نویسی کاربردی (DirectX 11) است که پشتیبانی خوبی را برای این تکنیک ها فراهم می کنند. همچنین انتظار می رود که این تکنولوژی را از بازی های بیشتری ببینیم.

,xbox,[categoriy]

2. حافظه بافت بیشتر

,xbox,[categoriy]

تعداد کمی از مردم این تکنولوژی را درک می کنند (یا نگران آن هستند)، اما برای توسعه دهندگان، به منظور کار با کنسول های فعلی، حافظه بسیار کمی وجود دارد و حافظه ای را که شما در کنسول های نسل فعلی می بینید، بسیار چشمگیرتر از آنچیزی است که در حال حاضر توسعه دهندگان باید با آن کار کنند. در هر صورت، با افزایش حافظه ی تکستچر (بافت)، میبینیم که سطح جزئیات در بازی، فوق العاده افزایش و بهبود خواهد یافت. ما هنوز دقیقا نمی دانیم چقدر از ماکزیمم مقدار حافظه می تواند برای این کاربرد ویژه اختصاص داده شود (بخصوص اگر این کاربرد برای ایکس باکس وان، از آنجایی که احتمالا رم را بین CPU و GPU به اشتراک می گذارد، متغیر باشد)، اما بازی CoD Ghosts به روشنی نشان می دهد که حافظه بسیار بیشتری برای کار وجود دارد. در واقع، شما خواهید دید که افزایش در حافظه ی سیستم، یکی از مهم ترین ارتقاها در این نسل از کنسول ها (ایکس باکس وان) بوده است.

3. عناصر رویه ای

با توجه به اینکه هزینه آثار هنری و مهندسی سرسام آور است، دست زدن به چنین کاری، آن هم در مقیاس جهانی و با وسعتی بزرگ، به سادگی داشتن افراد بیشتر برای ایجاد محتوای زیادتر امکان پذیر نمی باشد. چیزهای زیادی برای افزودن سطح واقعیت یک بازی، از جمله انیمیشن های فرعی یا عناصری مانند چمنزار، درخت، پرندگان یا ماهی وجود دارد. در دنیای واقعی، ما به آنها توجهی نمی کنیم، اما زمانی که این عناصر در یک بازی از دست می روند، کاملا احساس می کنیم که بازی، کیفیت خود را از دست داده است.

,xbox,[categoriy]

اما بازی CoD ghosts، عناصر رویه ای زیادی را با استفاده از یک موتور پویای سیال می افزاید، به طوری که تفاوت میان آب و دود می تواند به خوبی نمایش داده شود و این عناصر در سبک قابل قبولی درون بازی رفتار کنند. همچنین سیستم هوش مصنوعی (A.I) در این بازی، ماهی را طوری درون آب کنترل می کند که شنا و حرکت آن به صورت طبیعی به نظر می رسند، به خصوص در لحظه حضور انسان در زیر آب.

حتی زمانی که شما بر روی یک سطح مشابه، بازی ها را اجرا کنید، بازهم "نقشه های فیزیکی و داینامیک" هستند که باعث تفاوت میان بازی ها می شوند. زیرا زمانی که حالت های اولیه تغییر می کنند، وجوه مهم و بحرانی سطوح بازی نیز بهمان اندازه تغییر خواهند کرد. برای مثال، یک انفجار ممکن است که بشکه های فولادی را به اطراف حرکت دهد و شما می توانید از آن برای پوشش استفاده نمایید. این کار مقدار بی نهایتی از سناریوهای ممکن ار بر اساس موقعیت اولیه خلق می کند.

شاید همه ی این کارها بر روی کنسول های نسل فعلی، به خاطر کمبود منابع پردازنده ای و اختصاص آن به هوش مصنوعی و گیم پلی انجام پذیر نبوده است اما با یک پردازنده 8 هسته ای در کنسول های نسل بعدی مانند ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ می تواند منابع خود را برای اداره ی حرکات فیزیکی شاخص (همچنین می تواند از دوش GPU برداشته شود) یا پس زمینه انیمیشن های رویه ای اختصاص داده شود.

4. روشنایی بهتر

بخشی از آنچه که موجب می شود شخصیت های بازی، واقعی تر به نظر بیایند، میزان روشنایی در نواحی مختلف پوست آنان می باشد. این همان چیزی است که موجب تفاوت بین نمای پوست پلاستیکی و پوست انسان می شود. این اثر به سبکی عمل می کند که : هنگامی که نور بر روی پوست انسان می تابد، نه تنها به آن برخورد کرده و پوست را به سوی بیننده نمایان می کند، بلکه در عوض، پیش از بازتابش نور به خارج (در لوکیشن های متفاوت)، بخش بزرگی از این نور وارده، تا به سه لایه از پوست (پوست بیرونی، غشا میانی پوست و پوست زیرین) نفوذ کرده و سپس به سمت بیننده حرکت می کند. برخی از لایه های پوست حاوی خون و عروق خونی فراوان می باشد و این دلیلیست که نوعی رنگ "گوشتی" را فراهم می آورد.

,xbox,[categoriy]

در اینجا، تکنیک های شناخته شده ای برای ازدحام سایه اندازی روی پوست، به صورت زمان واقعی وجود دارد و اگرچه آنها برای کنسول های نسل فعلی توسط نمونه هایی از Naughty Dog (لینک دانلود فایل PPT) تطبیق داده شده است، ولی به احتمال زیاد مقدار بیشتری از قدرت GPU و RAM، اعمال این تکنیک را بیشتر ممکن می سازد و برای نمونه، شامل خود-سایگی اشیا خواهد شد.

ما چیزی در مورد روشنایی سراسری (GI) از صحبت های کمپانی اکتیویژن در ارائه موتورهای خود نشنیده ایم، بنابراین مطمئن نیستیم که آنها دارای این مشخصه هستند یا نه. به علاوه هیچ یک از فیلم های نمایش داده شده تا به حال مشخصه GI را به روشنی بیان نکرده اند، اما این چیزی است که بیشتر می تواند به واقع گرایی کمک نماید. بازی هایی مانند Battlefield 3 و نسل بعدی Konami Fox Engine در برخی زمان ها این مشخصه را دارا می باشند.

عملکرد: 60 فریم در ثانیه

چیزی که بسیار چشمگیر است، اجرای بازی CoD Ghosts در 60 فریم در ثانیه (FPS) در تمامی زمان ها می باشد که مشخصه ای از امتیاز این بازی است. زیرا ایده ی 60FPS، نشان دهنده ی 16 میلی ثانیه در هر فریم است. همچنین به شما این ایده را می دهد: در حالی که واکشی یک صفحه وب خالی "hello world" می تواند به طور معمول در 54 میلی ثانیه طول بکشد، در همین مقدار زمان، Call of Duty Ghosts، بیش از 3 فریم کامل از گرافیک خیره کننده HD با انیمیشن ها، هوش مصنوعی معارض، فیزیک و برخوردها را محاسبه خواهد کرد.

نتیجه گیری

همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، رونمایی از ایکس باکس وان، یک جهش بزرگ از نسل قبلی کنسول های بازی به حساب می آید و بالابردن مشخصات برای حافظه، CPU و GPU، پایه و اساسی قوی برای سال های آینده را تشکیل خواهد داد. اگر خواستار مقایسه آن با ابزارهای بازی PC هستید، باید بگوییم بدیهی است که یک کامپیوتر قدرتمندتر می باشد و هیچ چون و چرایی در مورد آن وجود ندارد. اما با پیش بینی قیمت آن زیر 500 دلار، لازم است این نسل بعدی کنسول های بازی، یک معامله بسیار خوب باشد.

در نهایت باید بگوییم که Call of Duty Ghosts، اولین نسل بازی ها بر روی ایکس باکس وان می باشد و گذر زمان نشان داده است که توسعه دهندگان همیشه راه های بسیار چشمگیری برای بهبود محصولات خود برای یک کنسول پیدا می کنند. می توانید در زیر، عکس هایی از این بازی را مشاهده نمایید:

,xbox,[categoriy]
,xbox,[categoriy]
,xbox,[categoriy]

,xbox,[categoriy]
,xbox,[categoriy]
,xbox,[categoriy]

منبع :

  • اشتراک
  • گزارش تخلف
  • 0 محبوب

اخبار اکاایران