از DooM تا Angry Birds؛ یک هفته با بازی - آکا

,[categoriy]

آکاایران: از DooM تا Angry Birds؛ یک هفته با بازی

آکاایران با شروع نسل هشتم از کنسول های بازی و عرضه ی عمومی کنسول های ایکس باکس وان و پلی استیش4، چشم تعداد بسیار زیادی از بازی کننده ها در کنار بازی های جدید، به عناوینی بود که پیش از این شاهد عرضه ی قسمت های مختلف شان در نسل های قبلی بودیم. حتما با ما هم عقیده هستید که یکی از جذابیت های انکار ناپذیر کنسول های بازی جدید، محک زدن قابلیت های شان در اجرای بازی های قدیمی با کیفیت جدید است. در همین دو سه سالی هم که از عرضه ی کنسول های نسل هشتمی می گذرد، نیم دو جین بازی جدید که پیش تر شاهد عرضه ی قسمت هایی از آن ها بودیم، در اختیار بازی کننده ها قرار گرفته است. بازی هایی مثل «بدنام: فرزند دوم» (inFamous: Second Son) که در ادامه ی دو قسمت قبلی به شکل انحصاری در اختیار بازی کننده های کنسول پلی استیشن4 قرار گرفت. یا حتی جدیدترین قسمت از مجموعه بازی های «مورتال کامبت» که با نام «مورتال کامبت ایکس» (Mortal Kombat X) به شکل مشترک در اختیار بازی کننده های پلتفرم های ایکس باکس وان و پلی استیشن4 قرار گرفت. اما در میان همه ی این بازی ها، یک عنوان وجود دارد که بیش از همه، گیمرها مشتاق اند تا آن را روی کنسول های نسل هشتمی تجربه کنند: جدیدترین قسمت از مجموعه بازی های DooM.

به گزارش آکاایران از شروع پروسه ی طراحی و تولید جدیدترین قسمت از مجموعه بازی های DooM مدت زمان زیادی می گذرد. آخرین قسمتی که از این مجموعه بازی ها عرضه و در اختیار بازی کننده ها قرار گرفت، قسمت سوم DooM بود که در سال 2004 میلادی برای پلتفرم های رایانه های شخصی و ایکس باکس عرضه شد. حالا بعد از نزدیک به 12 سال قرار است قسمت جدید این مجموعه بازی ها عرضه شود که به گفته های سازنده های اش نگاهی دوباره به این سری و قسمت اول آن است. بازی زیر نظر طراحان استودیوی بازی سازی id Software مراحل تولیدش را پشت سر می گذارد. اگر به خاطر داشته باشید، id Software همان استودیویی است که قسمت اول از مجموعه بازی های DooM را برای پلتفرم MS-DOS ساخت. البته دیگر خبری از نام های بزرگی مثل «جان کارمک» و «جان رومرو» نیست و مراحل طراحی و تولید بازی DooM 2016 به طور کامل زیرنظر اعضای جوان تر استودیوی بازی سازی id Software پشت سر گذاشته شده است. وظیفه ی انتشار DooM جدید را هم شرکت و استودیوهای بازی سازی «بتسدا سافت ورکز» برعهده دارد.

برای آن دسته از بازی کننده هایی که مدت زمان زیادی را در انتظار عرضه ی DooM جدید سپری کرده اند، بالاخره بعد از مدت ها سازنده و ناشر این عنوان، رسما تاریخ انتشارش را تایید کرده اند. بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است DooM جدید در روز بیست وچهارم اردیبهشت ماه سال آینده به طور مشترک برای رایانه های شخصی، ایکس باکس وان و پلی استیشن4 عرضه شود. اگر علاقه دارید در مورد برنامه های انتشار این بازی بیش تر بدانید بد نیست به خبر اصلی سر بزنید.

در دیجی کالامگ برای جدیدترین قسمت از مجموعه بازی های DooM پیش نمایش مفصلی نوشته ایم. اگر دوست دارید بدانید اعضای استودیوی بازی سازی id Software برای بازی کننده ها چه معجونی تهیه کرده اند، بد نیست نیم نگاهی هم به این پیش نمایش بیاندازید.

در ادامه ی مطلب جمع بندی این هفته، مشابه هفته های گذشته قصد داریم نیم نگاهی بیاندازیم به مهم ترین اخبار و حواشی صنعت بازی های رایانه ای و ویدیویی در هفت روز پیش:

,[categoriy]

نیرو برمی خیزد، لگو می شود

در چند هفته ی گذشته بحث و سخن در مورد جدیدترین قسمت از مجموعه فیلم های «جنگ ستارگان» (Star Wars) آن قدر زیاد بود که بعید به نظر می رسد در موردش چیزی به گوش تان نخورده باشد. جدیدترین قسمت از مجموعه فیلم های جنگ ستارگان که با نام «نیرو برمی خیزد» برنامه ی اکران اش را آغاز کرد، آن قدر مورد انتظار بود که در بدو ورودش کلی رکورد جابه جا کرد و حتی موفق شد به عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ باکس آفیس انتخاب شود. نیرو برمی خیزد در جدیدترین حرکت اش تلاش می کند تا فروش اش را به مرز 2 میلیارد دلار برساند و به این ترتیب در کنار فیلم های سینمایی «آواتار» و «تایتانیک» روی سکوی سوم باشگاه دو میلیاردی ها قرار بگیرد.

حتما بهتر از ما می دانید که تهیه کننده های نیرو برمی خیزد برای این که فروش فیلم شان را تضمین کنند از هر ابزار تبلیغاتی که امکان استفاده از آن بوده، بهره برده اند. یکی از جدیدترین ابزارهایی که تهیه کننده های نیرو برمی خیزد از آن استفاده کرده اند تا یک بار دیگر نام فیلم شان را به تیتر شماره یک تبدیل کنند، خبر از عرضه ی بازی لگویی این عنوان است. البته اگر طرفدار بازی و بازی کردن باشید، احتمالا تابه حال با یکی از قسمت های پرتعداد مجموعه بازی های لگویی برخورد کرده اید. الان حدود یک دهه است که از روی فیلم های محبوب بازی های لگویی ساخته می شود.

این بازی ها تلاش می کنند تا همان اتفاقات فیلم ها روایت کنند و به این ترتیب هم کسانی که فیلم ها را دیده اند تشویق می شوند، بازی های شان را تجربه کنند و البته کسانی هم که فقط بازی های لگویی را بازی کرده اند علاقه مند می شوند تا فیلم ها را ببینند. از جمله ی این بازی های لگویی می توان به «لگو هابیت» (Lego The Hobbit) و «لگو ارباب حلقه ها» (Lego The Lord of the Rings) اشاره کرد. بر اساس برنامه ریزی های انجام شده این بازی لگویی جدید قرار است خرداد ماه سال آینده در اختیار بازی کننده های اکثر پلتفرم ها قرار بگیرد. می خواهید درباره ی این بازی بیش تر بدانید؟ ادامه ی خبر…

,[categoriy]

کوجیما؛ دور دنیا

در چند ماه گذشته آنقدر درمورد «هیدئو کوجیما» و ماجراهای اش برای تان گفتیم که امکان ندارد از خواننده های دیجی کالامگ باشید و نام این اسطوره ی بازی سازی را نشنیده باشید. قصه ی کوجیما و آن چه برای اش در یک سال گذشته اتفاق افتاده، خیلی مفصل است. اما به شکل خلاصه در آخرین روزهای سال گذشته، خیلی ناگهانی خبر آمد که کوجیما و اعضای استودیوی بازی سازی اش، با مدیران «کونامی»، ناشر و صاحب امتیاز بازی هایی که او می سازد، به مشکل های اساسی برخورده اند. اول همه چیز در حد حرف و حدیث بود. ولی خیلی زود دامنه ی این اختلافات به شکل علنی به بیرون درز کرد. بازی کننده ها نگران بودند که قرار است چه بلایی سر جدیدترین قسمت از مجموعه بازی های «متال گیر سالید» بیافتد. جدیدترین قسمت از مجموعه بازی های متال گیر سالید با عنوان «درد فانتوم» قرار بود تابستان امسال برای پلتفرم های رایانه های شخصی، کنسول های ایکس باکس 360 و وان و هم چنین پلی استیشن3 و 4 عرضه شود. بالاخره بازی عرضه شد؛ اما در کنارش استودیوی بازی سازی «کوجیما پروداکشنز» به فعالیت اش پایان داد و کوجیما هم از هم کاری با کونامی کناره گیری کرد.

البته مدیران سونی با استفاده ی هوشمندانه از این فرصت کاری کردند تا کوجیما به شکل ضمنی همکاری اش را با آن ها آغاز کند. نتیجه هم همین طور شد؛ کوجیما در کنار مدیران ارشد سونی حاضر شد و از تاسیس استودیوی بازی سازی جدیدش خبر داد که با محوریت کنسول های سونی، بازی می سازد. در جدیدترین اقدام کوجیما به راه افتاده و دور دنیا به تمام استودیوهای بازی سازی که به شکل اختصاصی برای پلتفرم های سونی بازی می سازند، سر زده است. در ادامه ی این مطلب می توانید نیم نگاهی بیاندازید به این سفر کوجیما به دور دنیا و استودیوهای بازی ساز همراه سونی…

,[categoriy]

GTA 5 هنوز می فروشد

تجربه نشان داده بازی ها اگر خوب ساخته بشوند و در ساخت شان هم از استانداردهای درست و درمان استفاده شده باشد، فروش شان تمامی ندارد. برای نمونه می توان به بازی «آخرین ما» (The Last of Us)، جدیدترین بازی عرضه شده ی استودیوی بازی سازی «ناتی داگ» اشاره کرد. آخرین ما در زمان عرضه اش روی کنسول پلی استیشن3 کلی فروخت. نکته ی جالب تر این که نسخه ی به سازی شده ی این بازی هم که برای کنسول پلی استیشن4 عرضه شده بود، توانست موفقیت نسخه ی اصلی را تکرار کند. این در حالی اتفاق افتاد که نسخه ی به سازی شده در مقایسه با نسخه ی اصلی بازی تغییرات زیادی به خودش ندیده بود.

اما جدیدترین نمونه ی موفقیت های بازی های خوش ساخت که می تواند با فاصله بهترین نمونه هم باشد، جدیدترین قسمت از مجموعه بازی های GTA است. حتما می دانید که پنجمین قسمت از مجموعه بازی های GTA در ابتدا برای کنسول های ایکس باکس360 و پلی استیشن3 عرضه شده بود. بازی روی این دو کنسول نسل هفتمی که به سال های پایانی عمرشان رسیده بودند غوغایی برپا کرد و نشان داد که اگر بازی سازها دانش کافی داشته باشند، هنوز هم می توانند بهترین خروجی را از این دو کنسول بگیرند. با عرضه ی کنسول های نسل هشتمی برنامه ی عرضه ی قسمت پنجم از مجموعه بازی های GTA روی پلی استیشن4 و ایکس باکس وان هم کلید خورد. بازی برای هر دوی این پلتفرم ها عرضه شد و نشان داد که طراحان استودیوی بازی سازی «راک استار» حتی در ارایه ی نسخه ی به سازی شده ی عناوین شان هم سنگ تمام می گذارند. در آخرین حرکت هم بازی برای پلتفرم رایانه های شخصی عرضه شد تا نهایت گرافیک و روند بازی را به رخ رقبا بکشد.

اما این همه ی ماجرا نیست. اخیرا شرکت و استودیوهای بازی سازی راک استار آمار کلی فروش بازی GTA 5 را روی تمام پلتفرم های مقصدش اعلام کرده است. آمار و ارقامی که می تواند خطری جدی برای تمام شکل های دیگر رسانه باشد. می خواهید بدانید قسمت پنجم از مجموعه بازی های GTA از زمان عرضه تا کنون چند نسخه فروخته؟ ادامه ی خبر…

,[categoriy]

پرندگان خشمگین برای بزرگ سالان!

حتی اگر از طرفداران بازی کردن روی موبایل هم نباشید، حتما برای یک بار هم که شده نام مجموعه بازی های «پرندگان خشمگین» (Angry Birds) به گوش تان خورده است. از سال 2009 میلادی به این طرف نیم دو جین بازی مختلف از این مجموعه بازی ها برای پلتفرم های مختلف عرضه شده. این تعداد بازی در پی استقبال گسترده ی بازی کننده های سراسر جهان ساخته شدند و تا می توانستند هم فروختند. بر اساس آمار و ارقامی که خود استودیوی بازی سازی «روویو» (Rovio) منتشر کرده، مجموعه بازی های پرندگان خشمگین تا این لحظه چیزی حدود 4 میلیارد بار دانلود شده است که در نوع خودش یک رکورد به حساب می آید. البته فعالیت در زمینه ی طراحی و ساخت بازی موبایل به همان اندازه که می تواند پول ساز و به همراه سود سرشار باشد، می تواند شرکت ها و استودیوهای بازی سازی را با خطر ورشکست شدن مواجه کند. دلیل این موضوع هم ساده است. کافی است بازی کننده ها دیگر آن بازی را دوست نداشته باشند و به نظرشان همه چیز تکراری برسد. بلافاصله آن بازی را رها می کنند و دنبال عناوین جدیدتر و جذاب تر می روند.

این اتفاق برای مجموعه بازی های پرندگان خشمگین هم افتاده و با این که قسمت دوم مجموعه همین چند ماه پیش عرضه شد، اما آن طور که مدیران استودیوی بازی سازی روویو انتظار داشتند، پول ساز نبود. برای همین هم طراحان و مدیران ارشد روویو تصمیم گرفته اند سبک بازی سازی شان را تغییر بدهند و در نخستین قدم هم تغییر دامنه ی سنی مخاطبان شان را در دستور کار قرار داده اند. می خواهید بدانید چچرا روویو می خواهد پرندگان خشمگین بعدی را برای بزرگ تر ها بسازد؟ ادامه ی خبر…

منبع :

اخبار اکاایران

تبلیغات