برای باز شدن این مطلب، 500 تومان پرداخت کنید! - آکا

در این مقاله از سایت آکاایران مطلبی در مورد برای باز شدن این مطلب، 500 تومان پرداخت کنید! ارائه شده است ، همچنین برای مشاهده مقالات بیشتر در دسته از سایت ترفند آکاایران مقالات بیشتری را مشاهده نمایید

برای باز شدن این مطلب، 500 تومان پرداخت کنید!
,[categoriy]

آکاایران: برای باز شدن این مطلب، 500 تومان پرداخت کنید!

آکاایران همین چند روز پیش بود که الکترونیک آرتز از Season Pass بازی Star Wars Battlefront رونمایی کرد. زمانی که قیمت این Season Pass را دیدم، حسابی عصبانی شدم. الکترونیک آرتز همین حالا هم که بازی نیامده است، می خواهد 50 دلار محتوای دانلودی بفروشد. خود بازی 60 دلار قیمت دارد؛ Season Pass آن هم 50 دلار. یعنی اگر بخواهید درست و حسابی و برای مدتی طولانی Star Wars Battlefront بازی کنید، باید 110 دلار پیاده شوید.

به گزارش آکاایران

ساز و کار بازی هایی مثل Destiny، دقیقا مثل دستگاه های اسلات ماشین ها است.

وقتی که به این موضوع فکر می کنم که بازی حتی بخش تک نفره ای هم ندارد و تنها چند نقشه، شخصیت و حالت مختلف است، بیشتر به هم می ریزم. اگر برای خرید متال گیر سالید 5 شصت دلار هزینه کرده ام، می دانم که یک بخش داستانی بلند و بالا و یک بخش چندنفره ی بزرگ در مقابل ام است. ولی نگاه کوچکی به بازی هایی مثل Star Wars Battlefront یا سرنوشت (Destiny) می اندازم و به هم می ریزم؛ چون این بازی ها حسابی می فروشند.

کمی دنبال قضیه را گرفتم به ویدیویی رسیدم که در آن یکی از نویسندگان وب سایت گیم اسپات از کشفی که کرده بود می گفت. این طور که به نظر می رسد، شرکت هایی مثل اکتیویژن به جای اینکه طراح داشته باشند، روان شناس دارند. اخیرا عده ای وارد صنعت بازی های ویدیویی شده اند که به شرکت ها می گویند چگونه کاری کنند گیمرها پای بازی بنشینند، پول خرج کنند و در عین حال هم در مغزشان احساس رضایت کنند.

ساز و کار بازی هایی مثل Destiny، دقیقا مثل دستگاه های اسلات ماشین ها است. این دستگاه ها طوری طراحی شده اند تا در شما ایجاد امید برنده شدن کنند. بازی Destiny هم چنین ساختاری دارد. بازی تا می فهمد که گیمرها کمتر سراغ بازی می آیند، یکی دو آیتم خفن در مقابل شان می گذارد. گیمرها هم آیتم جدید را می گیرند و به بازی کردن ادامه می دهند. این مکانیک به خودی خود بد نیست؛ دیابلو یکی از بهترین بازی های دنیا است و ساختار اصلی اش از همین روند پیروی می کند.

,[categoriy]

موضوع زمانی بد می شود که آیتم های Destiny یا خیلی از بازی های دیگر امروزی خریدنی هستند. بازی آیتمی به شما معرفی می کند، شما پول می دهید و آیتم را می خرید؛ در کنار اینکه مبلغ زیادی برای خرید خود بازی هم هزینه کرده اید. درست زمانی که از آیتم حسابی استفاده کرده و خسته شده اید، یک آیتم دیگر مقابل تان می گذارد تا آن را بخرید. شرکت های بازی سازی دقیقا مغز گیمرها را به بازی گرفته اند.

حتی Guitar Hero هم ساختار Candy Crush را در پیش گرفته است. در گیتار هیروی جدید، باید مثل Candy Crush یا دیگر بازی های موبایل، برای خود جان بخرید! یعنی چند دلار می دهید و تعدادی جان می خرید. می توانید برای بازی کردن هر آهنگ، یک جان خرج کنید. اکتیویژن از گیمرها 100 دلار برای بازی و دسته اش گرفته است، اما باز هم در بازی آیتم می فروشد.

شرکت هایی مثل اکتیویژن به جای اینکه طراح داشته باشند، روان شناس دارند.

بدترین محتوای دانلودی را بدون شک در Mortal Kombat X دیدم. یکی از لذت های بزرگ بازی این است که کدهای Fatality را حفظ و در پایان هر مبارزه آن ها را روی حریف تان پیاده کنید. شرکت برادران وارنر آمده و در بازی آیتمی به اسم Easy Fatality می فروشد. می توانید با پرداخت 5 دلار، برای 30 بار تنها با فشردن چند کلید، فیتالیتی بزنید! پس از اینکه Easy Fatalityهای تان تمام شد، اگر می خواهید کدهای فیتالیتی راحت شوند، دوباره باید آن ها را خریداری کنید.

,[categoriy]

مشکل بزرگ این جا است که بازی کننده ها صدای شان در نمی آید. یعنی Destiny حسابی می فروشد. محتوای دانلودی اش حتی بیشتر از خودش می فروشد. شرکت ها هم به همین روندشان ادامه می دهند. نهایت کار هم این جا است که کونامی به کل ساخت بازی کنسولی را به کنار می گذارد و فقط بازی موبایل می سازد. فکر می کنید واقعا آن سهامداران و سرمایه گذارانی که پشت شرکت هایی مثل یوبی سافت، الکترونیک آرتز یا کونامی نشسته اند و دستور می دهند، چیزی از بازی و هنر پشت آن سرشان می شود؟

اگر هر چه زودتر جلوی این روند را نگیریم، به نقطه ای خواهیم رسید که حتی آنچارتد را هم بخش بخش می کنند و هر کدام را جداگانه می فروشند. همین حالا برخی از شرکت ها مشغول آزمایش این ساختار هستند. مثل شرکت Koei Tecmo و نسخه ی رایگانی که از Dead or Alive 5 منتشر کرده است. فکرش را بکنید استریت فایتر بعدی را رایگان عرضه کنند و تک تک شخصیت های اش را جداگانه بفروشند.

اگر از من می شنوید، اگر مجبور نیستید، به تله هایی که شرکت های بازی سازی در مقابل تان گذاشته اند پاسخ مثبت ندهید و تا جایی که می توانید محتوای دانلودی نخرید.

منبع :

برای باز شدن این مطلب، 500 تومان پرداخت کنید! گردآوری توسط بخش ترفند بازی، ترفندهای بازی، رمزهای بازی سایت آکاایران

اخرین مطالب آکاایران

تبلیغات