تعداد هسته های یک پردازنده از سرعت آن برای دایرکت ایکس 12 مهم تر است

در این مقاله از سایت آکاایران مطلبی در مورد تعداد هسته های یک پردازنده از سرعت آن برای دایرکت ایکس 12 مهم تر است ارائه شده است ، همچنین برای مشاهده مقالات بیشتر در دسته ترفندهای بازی ها از سایت ترفند آکاایران مقالات بیشتری را مشاهده نمایید

تعداد هسته های یک پردازنده از سرعت آن برای دایرکت ایکس 12 مهم تر است
,[categoriy]

آکاایران: تعداد هسته های یک پردازنده از سرعت آن برای دایرکت ایکس 12 مهم تر است

آکاایران اگر به دنبال خرید یک رایانه ی شخصی جدید و استفاده از ویندوز 10 هستید، تا جایی که می توانید پردازنده ای با تعداد هسته ی بیشتر بگیرید. این نتیجه ای است که در اولین تست های دایرکت ایکس 12 به ًدست آمده. یکی از اولین بازی هایی که در حال حاضر روی دایرکت ایکس 12 ساخته شده، Ashes of the Singularity نام دارد و دموی فنی از این بازی اخیرا عرضه شده است.

به گزارش آکاایران

در یکی از اولین دموهای فنی که بر پایه ی دایرکت ایکس 12 ساخته شده، تعداد هسته های پردازنده ی اصلی بیشترین تاثیر را در اجرای بهتر بازی داشته است، نه سرعت هسته ها.

در تست هایی که با استفاده از این بازی انجام شده، تعداد هسته های یک پردازنده مهم ترین عامل برای اجرای بهتر بازی بوده است. تمام آزمایش هایی که تا به امروز برای دایرکت ایکس 12 انجام شده بودند، بر پایه ی نرم افزارهایی مثل 3DMark بوده اند و یک بازی واقعی را تست نمی کردند.

دموی آزمایشی بازی Ashes of the Singularity فعلا برای تست قابلیت های دایرکت ایکس 11 و 12 ساخته شده است. این دمو به کاربر اجازه می دهد تا قابلیت های پردازنده ی دایرکت ایکس 12 را هم روی پردازنده ی گرافیکی (GPU) و هم روی پردازنده ی اصلی (CPU) آزمایش کند.

در آزمایش های انجام شده روی این بازی، دایرکت ایکس 12 سرعت بیشتری را نسبت به نسخه ی قبلی ارایه داده است. با اینکه این آزمایش روی هر دستگاهی نتیجه ای متفاوت خواهد داشت، اما به طور میانگین افزایشی 30 درصدی در سرعت اجرای بازی با دایرکت ایکس 12 دیده می شود.

شرکت انویدیا این دمو را روی یک پردازنده ی شش هسته ای i7-5820K و کارت گرافیکی Titan X امتحان کرده و پیشرفت قابل توجهی بین دایرکت ایکس 11 و 12 دیده است. دلیل آن هم ناتوانی استفاده ی دایرکت ایکس 11 از هسته های یک پردازنده عنوان شده است.

,[categoriy]

در آزمایش دیگری، بازی روی کیفیت گرافیکی پایین قرار داده شده است تا میزان مصرف منابع پردازنده ی گرافیکی پایین بیاید. سپس آن روی پردازنده های مختلف آزمایش شده است. همانطور که در جدول پایین پیدا است پردازنده های دو هسته ای که حتی سرعت بالاتری دارند، در مقابل پردازنده های چهار هسته ای با سرعت پایین تر، عملکرد خوبی نشان نمی دهند. هم چنین از جدول پیدا است که حتی اگر هم پردازنده هسته هایی واقعی نداشته باشد، قابلیت Hyper-threading می تواند به بالا رفتن سرعت کمک کند.

,[categoriy]

با این حال برخلاف نسخه های اولیه ی دایرکت ایکس 12 که سرعت یک پردازنده تاثیر زیادی روی آن نداشت، نسخه ی نهایی این رابط برنامه نویسی، این مشکل را حل کرده است. در همین دموی آزمایش شده، میزان فریم در ثانیه روی پردازنده ای چهار هسته ای با سرعت 1.7 گیگاهرتز، بسیار کمتر از پردازند ه ای چهار هسته ای با سرعت 3.9 گیگاهرتز بوده است. افزایش فریم از 36 به 51 فریم در ثانیه، رقمی قابل توجه است.

این موضوع برای شرکت AMD خبر خوشی است. چون پردازنده های این شرکت در مقایسه با پردازنده های اینتل، تعداد هسته های بیشتر را با قیمتی پایین تر ارایه می کنند. برای مثال بازی Ashes of the Singularity روی یک پردازنده ی هشت هسته ای AMD بسیار بهتر از یک i7-4470K اجرا می شود.

البته سازندگان این بازی گفته اند که بهترین پردازنده در آزمایش های آن ها، پردازنده ی هشت هسته ای اینتل یعنی i7-5960X بوده است.

اگر می خواهید خودتان دموی فنی بازی Ashes of the Singularity را آزمایش کنید، باید نسخه ی 50 دلاری آن را از وب سایت بازی بخرید. با این حال، بازی سال آینده عرضه می شود.

منبع: PC World

منبع :

تعداد هسته های یک پردازنده از سرعت آن برای دایرکت ایکس 12 مهم تر است گردآوری توسط بخش ترفند بازی، ترفندهای بازی، رمزهای بازی سایت آکاایران

اخبار اکاایران

تبلیغات