موفقیت خیره کننده ی بازی ایرانی مموراندا در کیک استارتر -آکا

,[categoriy]

آکاایران: موفقیت خیره کننده ی بازی ایرانی مموراندا در کیک استارتر

آکاایران همان طور که پیش تر بارها گفتیم، در دوره و زمانه ای هستیم که بازی های مستقل که تیم های کوچک دو یا سه نفره آن ها را ساخته اند، به موفقیت های چشم گیر و فراوانی حتی در سطح جهانی دست پیدا می کنند. این موج نو بازی سازی مستقل که با عرضه ی عنوان مستقل Braid رسما شروع شده بود، با بازی های مثل Super Meat Boy ادامه پیدا کرد تا آن دسته از علاقه مندان به ساخت بازی های رایانه ای و ویدیویی که نمی توانستند با استودیوهای بزرگ هم کاری کنند، نسبت به ادامه ی کارشان امیدوارتر شوند.

به گزارش آکاایران برای ساخت بازی ها، صرف نظر از میزان بزرگی یا کوچکی شان باید هزینه کرد. شرکت های بزرگ بازی سازی هزینه های شان را از طریق تبلیغات، فروش عناوین قبلی و پیش فروش بازی های در دست ساخت شان تامین می کنند. در این میان این سوال پیش می آید که بازی سازهای مستقل با تیم های کوچک چطور باید برای کارهای شان سرمایه جذب کنند. تا همین چند سال پیش گروه دوم از بازی سازها مجبور بودند هزینه های شان را شخصا تامین کنند. اما حالا چند سالی می شود که وب سایت کیک استارتر سازوکاری فراهم کرده که نه تنها بازی سازها، بلکه فعالان حوزه های مختلف که به هر طریقی قصد تولید محصولی جدید دارند، می توانند کمک های مردمی را برای پیش برد پروژه های شان جمع آوری کنند.

اما خبر مهم این ‎که اخیرا عده ای جوان ایرانی موفق شده اند، بازی شان را از طریق وب سایت کیک استارتر برای جذب کمک های مردمی، معرفی کنند. بخش خوشحال کننده ی خبر هم این است که بازی «مموراندا» (Memoranda) موفق شده نظر مردم را به خودش جلب کند و در حالی که حدود دو هفته تا پایان فراخوان اش زمان باقی مانده، بیش از ۲۱ هزار دلار کمک های مردمی جذب کند. شاید برای تان جالب باشد اگر بدانید سازنده های بازی برای کمک های مردمی هدف ۱۸ هزار دلاری تعیین کرده بودند و در حال حاضر مبلغ جمع آوری شده ۳۵۰۰ دلار بیش تر از هدف است. تا لحظه ی تهیه ی خبر ۸۸۶ نفر در برنامه ی جمع آوری بودجه ی مموراندا شرکت کرده اند.

,[categoriy]

سبک بازی مموراندا ماجرایی اشاره و کلیک است. سبکی که خیلی وقت است به دست فراموشی سپرده شده و با وجود حکومت چند ساله اش بر صنعت بازی های رایانه ای در دهه ی نود میلادی، چند سالی می شود که کسی سراغ اش را نمی گیرد. برای نگاشتن داستان مموراندا هم از بیش از بیست داستان «هاروکی موراکامی»، نویسنده ی مشهور ژاپنی استفاده شده است.

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده توسط تیم طراحی و تولید استودیوی بازی سازی Bit Byterz، بازی قرار است برای پلتفرم iOS عرضه شود. البته هنوز تاریخ قطعی عرضه ی بازی مشخص نیست. ناگفته نماند، بازی در ابتدای راه ساخت اش نیست. تیم طراحی و تولید بیش از دو سال است که با هزینه ی شخصی روی طراحی بازی کار می کنند و تا این لحظه ۱۰۰ درصد پروسه ی طراحی قصه و معماها، ۹۰ درصد ویژگی های گرافیکی و انیمیشن و ۷۵ درصد کدنویسی های بازی انجام شده است.

تنها بخش قابل توجهی از برنامه های بخش صدا و موسیقی انجام نشده است. با توجه به این که تیم طراحی بازی قصد دارد مموراندا را از طریق فروشگاه اپ استور در اختیار بازی کننده ها در سطح جهان قرار بدهد، به احتمال بسیار زیاد بخشی از بودجه ی تامین شده ی کیک استارتر صرف استخدام صداپیشه های خبره خواهد شد. نسخه ی رایانه های شخصی این بازی هم عرضه خواهد شد. در حال حاضر شش نفر روی پروژه ی ساخت بازی مموراندا فعالیت می کنند.

,[categoriy]

منبع :

اخبار اکاایران

اخرین مطالب آکاایران

تبلیغات