روند تغییر کیفیت بازی های ایکس باکس ۳۶۰ طی 8 سال گذشته ، به روایت تصویر - آکا

,ترفند بازی، ترفندهای بازی، رمزهای بازی

 مایکروسافت مدتی پیش از نسل جدید کنسول بازی خود پرده برداری کرد. Xbox One دستگاهی است با سخت افزار قدرتمند که آمده تا برای چند سال آینده، سرنوشت بازی ها را رقم زند. اما آیا از همان ابتدا شاهد این خواهیم بود که بازی سازان از نهایت پتانسیل سخت افزاری این دستگاه استفاده نمایند؟

برای پاسخ به این سؤال باید تاریخچه نسل گذشته این کنسول یعنی Xbox 360 را مرور کنیم. کسانی که از ابتدا با ۳۶۰ همراه بودند قطعا تایید می کنند که بازی های آن کنسول، سال به سال پیشرفت کرد تا به کیفیت امروزی برسد. برای اینکه شما نیز این موضوع را بهتر درک کنید، در ادامه مطلب تصاویری از بازی های Xbox 360 را در ادوار مختلف قرار داده ایم تا بتوانید به صورت کاملا ملموس، پیشرفت گرافیک را در طی سالیان متمادی مشاهده نمایید.

Perfect Dark Zero (2005)
 

,ترفند بازی، ترفندهای بازی، رمزهای بازی

,ترفند بازی، ترفندهای بازی، رمزهای بازی

Project Gotham Racing 3 (2005)
 

,ترفند بازی، ترفندهای بازی، رمزهای بازی

,ترفند بازی، ترفندهای بازی، رمزهای بازی

Quake 4 (2005)
 

,ترفند بازی، ترفندهای بازی، رمزهای بازی

,ترفند بازی، ترفندهای بازی، رمزهای بازی

Gun (2005)
 

,ترفند بازی، ترفندهای بازی، رمزهای بازی

,ترفند بازی، ترفندهای بازی، رمزهای بازی

Tony Hawk’s American Wasteland (2005)
 

,ترفند بازی، ترفندهای بازی، رمزهای بازی

,ترفند بازی، ترفندهای بازی، رمزهای بازی

And now for some newer titles:
 

Battlefield 3 (2011)
 

,ترفند بازی، ترفندهای بازی، رمزهای بازی

,ترفند بازی، ترفندهای بازی، رمزهای بازی

Far Cry 3 (2012)

,ترفند بازی، ترفندهای بازی، رمزهای بازی

,ترفند بازی، ترفندهای بازی، رمزهای بازی

Dead Redemption (2010)
 

 

,ترفند بازی، ترفندهای بازی، رمزهای بازی

,ترفند بازی، ترفندهای بازی، رمزهای بازی

Gears of War 3 (2011)
 

,ترفند بازی، ترفندهای بازی، رمزهای بازی

,ترفند بازی، ترفندهای بازی، رمزهای بازی

BioShock Infinite (2013)

,ترفند بازی، ترفندهای بازی، رمزهای بازی

,ترفند بازی، ترفندهای بازی، رمزهای بازی

منبع : forbes

 


A Visual Reminder Of How Far Xbox 360 Games Have Come In Eight Years

I was reading today about how Ryse is going to be native 900p, and upconverted to 1080p by Microsoft MSFT +1.17%‘s Xbox One, and there was a subsequent predictable train of people decrying the system’s power and lamenting that the next generation of games “isn’t even 1080p.”
I think we’re going to see a lot of stories like this at the beginning of this new console generation, as not every game will look amazing and it won’t seem like we’re making that much of a leap forward in terms of graphical fidelity.
But everyone needs to keep in mind that this is how this always works. It takes years and years for the true power of a console to be tapped, and there’s no better example than the last console generation. Nostalgia tinted glasses will have us forget how launch titles used to look for the 360 or PS3, and over time, the visuals in these games have risen incrementally to become drastically better. You  may not notice the subtle shifts over time, but if you compare 2005 titles with those launched recently, it’s rather stunning.
I pulled a few screenshots I thought demonstrate this well. First, you’ll take a look at some 2005 launch titles for the Xbox 360, and then you can compare them with more recent games which looks way better as technology has evolved and developers have been able to draw more power out of the system. The point is, this will happen with the PS4 and One as well, and we shouldn’t forget that if every launch title isn’t blowing our socks off with its visuals. And if they do? Just imagine how games will look five, six, eight years from now.
Here we go. If this is popular, I may do a refresher course for the PS3 as well.
perfect Dark Zero (2005)
Project Gotham Racing 3 (2005)
Quake 4 (2005)
Gun (2005)
Tony Hawk’s American Wasteland (2005)
And now for some newer titles:
Battlefield 3 (2011)
Far Cry 3 (2012)
Red Dead Redemption (2010)
Gears of War 3 (2011)
BioShock Infinite (2013)

 

اخبار اکاایران

تبلیغات