فرناز رهنما: «هشت ونیم دقیقه» من را نجات داد -آکا


فرناز رهنما: «هشت ونیم دقیقه» من را نجات داد
,[categoriy]

آکاایران: فرناز رهنما: «هشت ونیم دقیقه» من را نجات داد

آکاایران: بازیگر سریال «هشت و نیم دقیقه» گفت: یکی از نکات قابل توجه در این سریال این است که اگر بخواهیم از زاویه هر کاراکتری به قصه نگاه کنیم هر کدام از شخصیت ها می توانند برای ما کاراکتر اصلی باشند.

به گزارش فارس، بازیگر سریال «هشت و نیم دقیقه» گفت: یکی از نکات قابل توجه در این سریال این است که اگر بخواهیم از زاویه هر کاراکتری به قصه نگاه کنیم هر کدام از شخصیت ها می توانند برای ما کاراکتر اصلی باشند.

 

به گزارش آکاایران: نشست سریال «هشت ونیم دقیقه» به کارگردانی شهرام شاه حسینی و تهیه کنندگی بهروز مفید که این شب ها از شبکه دو سیما پخش می شود، با حضور عوامل و بازیگران و به همت خبرگزاری فارس برگزار شد.

  

در این نشست بهروز مفید (تهیه کننده)، شهرام شاه حسینی (کارگردان)، سام درخشانی (احسان)، بهرنگ علوی (فرزین)، شبنم قلی خانی (یکتا) و فرناز رهنما (نسرین) حضور داشتند.

 

 

فرناز رهنما: یکی از نکات قابل توجه در این سریال این است که اگر بخواهیم از زاویه هر کاراکتری به قصه نگاه کنیم هر کدام از شخصیت ها می توانند برای ما کاراکتر اصلی باشند. آنهم به این دلیل است که چندین قصه را به موازات یکدیگر پیش می بریم. حتی نسرین مقدم نیز برای خودش یک زندگی مستقل دارد که می تواند نقشی پررنگ داشته باشد. یکی از ضعف های سریال های ما عدم فیلمنامه خوب و قصه است و اغلب ما یکسال فیلم نامه می خوانیم تا شاید یکی از آنها به دلمان بنشیند و قصه یکتا همان اتفاقی است که همه ما روزی منتظرش بودیم.

 

چرا همه ما و حتی مخاطبین قصه سریال «هشت و نیم دقیقه» را دوست داشتند؟ به این دلیل که اگر از هر زاویه ای به آن نگاه کنیم، یکی از کاراکترها را می توانیم شخصیت اصلی در نظر بگیریم که اتفاقا پیش برنده و محوریت داستان است و شناسنامه دارد و قبل و بعد از آن را می توانیم تشخیص دهیم. اما قصه هایی که به دست من می رسد متاسفانه یا شخصیت هایی سیاه دارند و یا سفید و قابل باور نیست.

 

 آنطور که در تیتراژ دیده می شود، فیلمنامه این سریال توسط چندین نفر به نگارش درآمده است. 

رهنما: و همین ویژگی آقای شاه حسینی باعث شده که سریال شان یکدست شود و همه کاراکترها با یک ریتم صحبت کنند. من در ضبط همه سکانس ها حضور نداشتم اما الان که هر شب کار را می بینم صحبت کردن شخصیت ها برایم یکدست است و همه یک جنس صحبت می کنند. همه ما از همان جلسه اول به ایشان اعتماد کردیم و در ادامه نیز تعامل خوبی را با یکدیگر داشتیم.

 

درست است، در ایران به این موضوع زیاد دقت نمی شود و اغلب قصه پیرامون شخصیت اول و دوم سریال پیش می رود و داستانک هایمان وارد ماجرا شده و به یکباره رها می شوند و ضربه ای نیز به داستان اصلی نمی خورد. 

رهنما: بازی هایی که تا الان می بینید را در قسمت های آینده حکمت و منطقش را خواهید فهمید. به این دلیل که این سریال دیالوگ مدار است اگر یک قسمت از آن را نبینید قطعا برخی نکات را از دست خواهید داد.

 

خانم رهنما شما برای ورود به فضای جدی به آنچه می خواستید رسیدید؟ 

رهنما: از حضورم در این سریال بسیار راضی هستم. بعد از بازی در فیلم سینمایی «اقلیما» مدام نقش قاتل به من پیشنهاد می شد و بعد از حضور در دو سریال طنز همه پیشنهادها طنز بود. مدتی نیز مشغول به بازی در تئاتر شدم اما دیدم نمی شود تمام عمرم را با تئاتر سرگرم شوم و منتظر پیشنهاد خوبی برای حضور در نقش جدی بودم. قبل از پیشنهاد سریال «هشت ونیم دقیقه» دو فیلمنامه خواندم که ژانرشان درام و تراژدی بود اما در این میان «هشت ونیم دقیقه» من را بیشتر جذب کرد. آن هم به این دلیل که اگر هرکدام از شخصیت ها از داستان حذف می شدند قصه دچار تزلزل می شد. آنقدر مهره ها درست چیده شده بودند و همه به یک اندازه در روند داستان سهم داشتند که همین می توانست مرا کمک کند تا خودم را در هر ژانری محک بزنم.

 

برخی اوقات نسرین شبیه به کارآگاه می شود آنهم به دلیل علاقه بسیارش به یکتا است. 

رهنما: اگر مخاطب فکر می کند که من نسرین را مثل کارآگاه ها بازی کردم قطعا ضعف بازی من بوده است. چرا که شاه حسینی مدام به من می گفت مراقب باش تا این نقش شبیه کارآگاه نشود و وکیل بماند و همین مرز باریک و سختی برای من بود. از تک تک کاراکترهای داستان وجه های مختلفی می بینیم و حتی نمی توانیم بگوییم که نسرین دختر و دوست خوبی است.

 


3.85

منبع :

فرناز رهنما: «هشت ونیم دقیقه» من را نجات داد گردآوری توسط بخش هنرمندان ایران و جهان سایت آکاایران

اخبار اکاایران

تبلیغات