معراج

در مقاله‌ی قبل به بررسی مسئله‌ی معراج

باید توجه نمود که تفسیر و تأویل قرآن به دستور خود قرآن که می‌فرماید: و ما یعلم تأویله إلاّ الله و الرّاسخون فی العلم.» (آل عمران / 7) دردست راسخون در علم است که به اجماع فقهاء و علماء مفسرین ، راسخون در علم ، پیامبر(صلی الله علیه و آله) و خاندان او هستند که آیه‌ی تطهیر در شأن آن‌ها نازل  شده است. بر این اساس باید تفسیر رۆیا را از آن‌ها پرسید و اخبار و احادیث بسیار مفید و متواتر از پیامبر(صلی الله علیه و آله) و اهل بیت او در دست می‌باشد که این رۆیا را به معنی خواب دیدن تفسیر نکرده‌اند. از این موضوع جالب توجه تر آن که اساساً آیه‌ی مورد استدلال ربطی به معراج پیامبر

در تعارض آزادی جسمانی و معنوی، بر اساس قاعده ی عقلی انسان آزادی معنوی را چون مبتنی بر اصالت روحانی وجود خویش است، اولویت می دهد که این همان آزادی ممدوحی است که سبب رشد معنوی و روحانی انسان می شود.
معراج پیامبر

علل چهارگانه معراج پیامبر اکرم!

با توجه به این مطالب، معلوم می شود که تحقق کامل شرط عبد بودن تنها در رسول اکرم (صلی الله علیه واله وسلم) رخ داده است که توانست به معرفت عمیق الهی دست یابد و بدین ترتیب لایق اراده ی الهی برای معراج گردد.
معراج پیامبر

بررسی حوزه معنایی نبی، رسول و امام

نبی از نظر مصداق (و نه از نظر مفهوم) اعم از رسول است، یعنی همه پیامبران دارای مقام نبوّت بوده¬اند ولی مقام رسالت، اختصاص به گروهی از ایشان داشته

شما احتمالا با جستجوی کلمات زیر وارد مقاله شده اید چنانچه مطلب مرتبط با جستجوی شما نبوده همان کلمه را در جستجوی سایت وارد کنید

کدام پیامبر به خواب

گردآوری توسط بخش نبوت سایت آکاایران
تبلیغات