دوران هنری همفری بوگارت - بیوگرافی بازیگران ، بیوگرافی هنرپیشه ها

در این مقاله از سایت آکاایران مطلبی در مورد دوران هنری همفری بوگارت ارائه شده است ، همچنین برای مشاهده مقالات بیشتر در دسته از سایت بیوگرافی آکاایران مقالات بیشتری را مشاهده نمایید

بیوگرافی - زندگینامه بازیگران - دوران هنری همفری بوگارت 
 
همفری دی فارست بوگارت متولد نیویورک , بعد از پایان جنگ جهانی اول به نیروی دریایی آمریکا پیوست و بعد از جنگ به کار در مشاغل پشت صحنه پرداخت.در تئاتر نقشهایی را ایفا کرد . آنگاه به سینما راه یافت و در فیلمهای حادثه ای نقشهایی را ایفا کرد ...

همفری بوگارت,همفری بوگارت چشمات اذیتت میکنه؟,همفری بوگارت لورن,[categoriy]

● فیلمهایی مثل :
یک شیطان با زنان ( ۱۹۳۰) اثر اروینگ کامینگر , زنان تمام ملل ( ۱۹۳۱) اثر رائول والش .
بوگارت در ۱۹۳۹ به ایفای نقش در قالب گنگسترها پرداخت که می توان به " فرشتگان آلوده صورت " (۱۹۳۸) اثر مایکل کورتیز و " دهه بیست پر جنب و جوش " ساخته رالول والش اشاره کرد .
که این نقشها به بوگارت شکل و شمایلی نمادین در عالم سینما داد .
بئگارت پس از ایفای نقش در ژانرها ملودرام و حادثه ای و جنایی , با بازی در فیلمهای " های سی یرا " ( ۱۹۴۱ اثر والش ) و " شاهین مالت " ( ۱۹۴۱ ساخته جان هیوستون ) با تواناییهای خود پرده سینماها را تسخیر کرد .
آنچنان که در شاهین مالت تجسم بخش انسان مدرن شد .
بوگارت با شروع جنگ دوم جهانی ایفاگر نقش آدمهایی شد که با انزوای خود ضامن ازادی دیگران می شود .
مثل فیلمهای " در تمام طول شب " ساخته شده به سال ۱۹۴۳ و " کازابلانکا " اثر به یاد ماندنی مایکل کورتیز که در سال ۱۹۴۳ ساخته شد و همین طور " داشتن و نداشتن " ساخته هوارد هاکز در سال ۱۹۴۳ .
وجود بوگی در این فیلمها به مثابه انسانی با اصول اخلاقی و هاله ای رومانتیک و توام با شک و بدبینی و بی طرفی دیده می شد .
● بوگارت با بازی در فیلمهای
خواب بزرگ ( ۱۹۴۶ ساخته هاکز ) –کی لارگو و گنجهای سیه را مادره( ۱۹۴۸ اثر جان هیوستون ) به گونه متفاوت تری با نقشهای خود برخورد می کند که توام با تصاویری هنرمندانه و بکر و غنا یافته از خویشتن خود است .
و در فیلمهای : توکیو جو ( ۱۹۴۹ اثر استیوارت هایسلر ) – شیروکو ( ۱۹۵۱ ساخته کرتیس برنهارت ) – به هر دری بزن ( ۱۹۴۹ اثر نیکلاس ری ) – و مجری قانون ( ۱۹۵۱ ساخته بریتاین وینداست ) شخصیت درونی خود را با نوعی اخلاق درونی ارائه می دهد .
● بوگارت در فیلمهای دهه ۵۰ مثل :
در مکانی خلوت ( ۱۹۵۰ اثر نیکلاس ری ) – ملکه افریقا ( ۱۹۵۲ ساخته هیوستن ) – شورش در کشتی کین ( ۱۹۵۴ اثر ادوارد دیمیتریک ) و سابرینا ( ۱۹۵۴اثر بیلی وایلدر) شخصیتهای متنوعی را ارائه می دهد . شخصیتهایی ارام که هم در تضاد با نقشهای قبلی اوست و هم خاستگاه منطقی او برای جاودانه شدن در سینما .
بوگارت شاهین سینماست و به طرز زنده و فعالی , سایه بالهای گشوده اش در عالم سینما هنوز هم یاد آور حیران کردن تماشاچی نسبت به خود است و تا سینما هست به او خیره می مانند و با او سینما را جذاب و دوست داشتنی می یابند .
● فیلم نگاری :
برادوی این گونه است ( ۱۹۳۰) – یک شیطان با زنان ( ۱۹۳۰) – زنان تمام ملل ( ۱۹۳۱) - جنگل اسفالت ( ۱۹۳۶) – بن بست ( ۱۹۳۷) – فرشتگان آلوده صورت ( ۱۹۳۸) – دهه ۲۰ پرجنب و جوش ( ۱۹۳۹) – شاهین مالت ( ۱۹۴۱ ) – در تمام طول شب ( ۱۹۴۳) – کازابلانکا (۱۹۴۳) – داشتن و نداشتن ( ۱۹۴۳) – خواب بزرگ ( ۱۹۴۶) –گذرگاه تاریک ( ۱۹۴۷) – کی لارگو ( ۱۹۴۸) – گنجهای سیه را مادره ( ۱۹۴۸) – به هر دری بزن ( ۱۹۴۹) – توکیو جو ( ۱۹۴۹) – در مکانی خلوت ( ۱۹۵۰) –شیروکو ( ۱۹۵۱) – سابرینا ( ۱۹۵۴) – کنتس پابرهنه ( ۱۹۵۴)
▪ تاریخ تولد: ۲۳ ژانویه ۱۸۹۹
محل تولد: نیویورک
▪ تاریخ فوت: ۱۹۵۷
▪ سن در زمان فوت: ۵۸ سال
▪ شغل : بازیگر
بوگارت ، تقریبا مثل " مریلین مونرو" و " جیمز دین" حالت تقدس پیدا کرده . شخصیت سینمایی او آدمی بود خشن ، محکم و باصلابت . از آن قبیل آدم هایی که وقتی اوضاع خراب است ، پیدایشان می شود ، ولی در اوضاع و احوال مساعد هم آماده اند که کارها را شرافتمندانه سر و صورت بدهند . با این خصوصیات طبعا وی طبیعی ترین انتخاب برای نقش فیلیپ مارلو در " خواب بزرگ" و نقش سام اسپید در " شاهین مالت" بود . نقش او در " کازابلانکا" یعنی" ریک" نیز همین شخصیت را نشان می داد: آدمی سخت و خشن ، بدبین و عمل گرا .
تیپ بوگارت مطلوب و محبوب اغلب اشخاصی است که به طور حرفه ای یا آماتور نقش اشخاصی مشهور را بازی می کنند ، با آن بارانی معروف نسبتا کهنه و سیگاری لای دندان .
بوگارت چهار بار ازدواج کرد و ازاین میان ازدواج آخری با " لورن باکال"((Lauren Bacall که با او " داشتن و نداشتن" ، " خواب بزرگ" و " کی لارگو" را بازی کرد ، از همه خوش عاقبت تر بود . این دوران خوش مشترک با باکال مقارن بود با موفقیت های دیگر سینمایی او از جمله بردن اسکار به خاطر بازی در " قایق آفریکن کوئین" .
اما سرطان در ۱۹۵۷ رشته عمر او را کوتاه کرد که شاید سیگار و مشروب در آن نقش موثری داشته باشد .
 
منبع:ویستا
ویرایش وتلخیص:آکاایران

● فیلمهایی مثل :
یک شیطان با زنان ( ۱۹۳۰) اثر اروینگ کامینگر , زنان تمام ملل ( ۱۹۳۱) اثر رائول والش .
بوگارت در ۱۹۳۹ به ایفای نقش در قالب گنگسترها پرداخت که می توان به " فرشتگان آلوده صورت " (۱۹۳۸) اثر مایکل کورتیز و " دهه بیست پر جنب و جوش " ساخته رالول والش اشاره کرد .
که این نقشها به بوگارت شکل و شمایلی نمادین در عالم سینما داد .
بئگارت پس از ایفای نقش در ژانرها ملودرام و حادثه ای و جنایی , با بازی در فیلمهای " های سی یرا " ( ۱۹۴۱ اثر والش ) و " شاهین مالت " ( ۱۹۴۱ ساخته جان هیوستون ) با تواناییهای خود پرده سینماها را تسخیر کرد .
آنچنان که در شاهین مالت تجسم بخش انسان مدرن شد .
بوگارت با شروع جنگ دوم جهانی ایفاگر نقش آدمهایی شد که با انزوای خود ضامن ازادی دیگران می شود .
مثل فیلمهای " در تمام طول شب " ساخته شده به سال ۱۹۴۳ و " کازابلانکا " اثر به یاد ماندنی مایکل کورتیز که در سال ۱۹۴۳ ساخته شد و همین طور " داشتن و نداشتن " ساخته هوارد هاکز در سال ۱۹۴۳ .
وجود بوگی در این فیلمها به مثابه انسانی با اصول اخلاقی و هاله ای رومانتیک و توام با شک و بدبینی و بی طرفی دیده می شد .
● بوگارت با بازی در فیلمهای
خواب بزرگ ( ۱۹۴۶ ساخته هاکز ) –کی لارگو و گنجهای سیه را مادره( ۱۹۴۸ اثر جان هیوستون ) به گونه متفاوت تری با نقشهای خود برخورد می کند که توام با تصاویری هنرمندانه و بکر و غنا یافته از خویشتن خود است .
و در فیلمهای : توکیو جو ( ۱۹۴۹ اثر استیوارت هایسلر ) – شیروکو ( ۱۹۵۱ ساخته کرتیس برنهارت ) – به هر دری بزن ( ۱۹۴۹ اثر نیکلاس ری ) – و مجری قانون ( ۱۹۵۱ ساخته بریتاین وینداست ) شخصیت درونی خود را با نوعی اخلاق درونی ارائه می دهد .
● بوگارت در فیلمهای دهه ۵۰ مثل :
در مکانی خلوت ( ۱۹۵۰ اثر نیکلاس ری ) – ملکه افریقا ( ۱۹۵۲ ساخته هیوستن ) – شورش در کشتی کین ( ۱۹۵۴ اثر ادوارد دیمیتریک ) و سابرینا ( ۱۹۵۴اثر بیلی وایلدر) شخصیتهای متنوعی را ارائه می دهد . شخصیتهایی ارام که هم در تضاد با نقشهای قبلی اوست و هم خاستگاه منطقی او برای جاودانه شدن در سینما .
بوگارت شاهین سینماست و به طرز زنده و فعالی , سایه بالهای گشوده اش در عالم سینما هنوز هم یاد آور حیران کردن تماشاچی نسبت به خود است و تا سینما هست به او خیره می مانند و با او سینما را جذاب و دوست داشتنی می یابند .
● فیلم نگاری :
برادوی این گونه است ( ۱۹۳۰) – یک شیطان با زنان ( ۱۹۳۰) – زنان تمام ملل ( ۱۹۳۱) - جنگل اسفالت ( ۱۹۳۶) – بن بست ( ۱۹۳۷) – فرشتگان آلوده صورت ( ۱۹۳۸) – دهه ۲۰ پرجنب و جوش ( ۱۹۳۹) – شاهین مالت ( ۱۹۴۱ ) – در تمام طول شب ( ۱۹۴۳) – کازابلانکا (۱۹۴۳) – داشتن و نداشتن ( ۱۹۴۳) – خواب بزرگ ( ۱۹۴۶) –گذرگاه تاریک ( ۱۹۴۷) – کی لارگو ( ۱۹۴۸) – گنجهای سیه را مادره ( ۱۹۴۸) – به هر دری بزن ( ۱۹۴۹) – توکیو جو ( ۱۹۴۹) – در مکانی خلوت ( ۱۹۵۰) –شیروکو ( ۱۹۵۱) – سابرینا ( ۱۹۵۴) – کنتس پابرهنه ( ۱۹۵۴)
▪ تاریخ تولد: ۲۳ ژانویه ۱۸۹۹
محل تولد: نیویورک
▪ تاریخ فوت: ۱۹۵۷
▪ سن در زمان فوت: ۵۸ سال
▪ شغل : بازیگر
بوگارت ، تقریبا مثل " مریلین مونرو" و " جیمز دین" حالت تقدس پیدا کرده . شخصیت سینمایی او آدمی بود خشن ، محکم و باصلابت . از آن قبیل آدم هایی که وقتی اوضاع خراب است ، پیدایشان می شود ، ولی در اوضاع و احوال مساعد هم آماده اند که کارها را شرافتمندانه سر و صورت بدهند . با این خصوصیات طبعا وی طبیعی ترین انتخاب برای نقش فیلیپ مارلو در " خواب بزرگ" و نقش سام اسپید در " شاهین مالت" بود . نقش او در " کازابلانکا" یعنی" ریک" نیز همین شخصیت را نشان می داد: آدمی سخت و خشن ، بدبین و عمل گرا .
تیپ بوگارت مطلوب و محبوب اغلب اشخاصی است که به طور حرفه ای یا آماتور نقش اشخاصی مشهور را بازی می کنند ، با آن بارانی معروف نسبتا کهنه و سیگاری لای دندان .
بوگارت چهار بار ازدواج کرد و ازاین میان ازدواج آخری با " لورن باکال"((Lauren Bacall که با او " داشتن و نداشتن" ، " خواب بزرگ" و " کی لارگو" را بازی کرد ، از همه خوش عاقبت تر بود . این دوران خوش مشترک با باکال مقارن بود با موفقیت های دیگر سینمایی او از جمله بردن اسکار به خاطر بازی در " قایق آفریکن کوئین" .
اما سرطان در ۱۹۵۷ رشته عمر او را کوتاه کرد که شاید سیگار و مشروب در آن نقش موثری داشته باشد .
 
منبع:ویستا
ویرایش وتلخیص:آکاایران


شما احتمالا با جستجوی کلمات زیر وارد مقاله دوران هنری همفری بوگارت شده اید چنانچه مطلب مرتبط با جستجوی شما نبوده همان کلمه را در جستجوی سایت وارد کنید

همفري بوگارت و لورن باكال , همفری بوگارت , هنفی بوگارد

اخبار اکاایران

اخرین مطالب آکاایران

تبلیغات