بازیگری که فیلم هایش اکران نمی شود! - بیوگرافی بازیگران ، بیوگرافی هنرپیشه ها

در این مقاله از سایت آکاایران مطلبی در مورد بازیگری که فیلم هایش اکران نمی شود! ارائه شده است ، همچنین برای مشاهده مقالات بیشتر در دسته بیوگرافی بازیگران از سایت بیوگرافی آکاایران مقالات بیشتری را مشاهده نمایید



امیرحسین آرمان در نزدیک به 10 فیلم سینمایی حضور داشته؛ فیلم‌‌هایی که کارگردان‌های اکثرشان جزو کارگردان‌های طراز اول ایران هستند اما هنوز تصویرش آنچنان که باید و شاید دیده نشده که این را می‌توان به حساب اکران نشدن نیمی از آن 10 فیلم دانست. شاید با نمایش آنها اتفاق بهتری برای آرمان بیفتد. به‌علاوه اینکه در سریال «کلاه پهلوی» هم نقشی را بر عهده داشته که پخش این سریال می‌تواند تصویرش را بیش از این به سینمادوستان و سینماگران معرفی کند. همان قدر که چهره‌اش نشان می‌دهد آرام است و با تن صدایی آرام با ما از تجربه‌های بازیگری‌اش گفت، از اینکه هدفش از بازیگری چیزی جز خوب بودن نیست و برای رسیدن به آن تلاش می‌کند. بهانه اصلی این گفت‌وگو اکران «برف روی شیروانی داغ» است. فیلم تازه محمدهادی کریمی که یکی از نقش‌های اصلی آن را امیرحسین آرمان بازی کرده‌ است.

بازیگری که فیلم هایش اکران نمی شود!
,بازیگری که فیلم هایش اکران نمی شود! امیر حسین آرمان,بازیگر مرد,بیوگرافی بازیگران و هنرپیشه ها




«برف روی شیروانی داغ»
نویسنده و کارگردان: محمدهادی کریمی
ژانر: اجتماعی
اکران:۳۱ فروردین - گروه سینمایی قدس
بازیگران: شهاب حسینی، آنا نعمتی، کوروش تهامی، خاطره اسدی، امیرحسین آرمان، فرخ نعمتی و با حضور هنگامه قاضیانی.
خلاصه داستان: فیلم، داستان فرد مشهوری است که با مرگش اثری رازآلود از او به جای می‌ماند که پرسش‌هایی را در ذهن نزدیکان او رقم می‌زند. تنها راه رسیدن به آرامش قبلی رمزگشایی از این موضوع است.

,بازیگری که فیلم هایش اکران نمی شود! امیر حسین آرمان,بازیگر مرد,بیوگرافی بازیگران و هنرپیشه ها




چگونه یک عشق شکل می‌گیرد

این فیلم درباره زندگی آدم‌هایی است که هر روز آنها را می‌بینیم و از کنارشان عبور می‌کنیم. محور قصه یک شاعر است؛ شاعری که خلاف جهت آب حرکت می‌کند و زندگی خود را در شرایط خاصی قرار داده‌ و تنها به دلیل خط فکری متفاوتش مجبور است در تنهایی زندگی کند اما معمولا پیرامون این جنس آدم‌ها کسانی جذب می‌شوند که حتی فکر او را نمی‌شناسند. هرکس به‌دلیل کمبود خودش جذب این آدم می‌شود. یکی کمبود عاطفی دارد و کس دیگری کمبود محبت و دیگری دوست دارد در کنار او معروف شود. در مجموع شخصیت‌هایی که دور این آدم می‌گردند شخصیت‌های پوچی هستند و از خودشان چیزی ندارند. در این فیلم می‌شود دو بعد مختلف این شخصیت‌ها را دید به‌طور مثال می‌بینیم یک نفر مترجم اشعار استاد است اما آدم خالی و پوچی است. کس دیگری مثل برادر‌زاده استاد که همه چیز برایش جوک شده و همه را مسخره می‌کند و...  حالا در میان این شخصیت‌های کم‌عمق، آدمی می‌آید که تنها به‌دلیل انسانیت استاد به او نزدیک شده و حتی نمی‌داند استاد آدم معروفی است. در صحنه‌ای به او می‌گوید: «استاد شما مثل پدر من هستید.» و استاد که او را شناخته است از این حرف خیلی خوشحال می‌شود. استاد که محبت خالص ماهان را دیده است، جذب او می‌شود؛ محبتی که در آن انتظاری نیست و ماهان استاد را به خاطر خودش دوست دارد.



شروع یک دهه قبل

بازیگری را از سال 79 با تئاتر شروع کردم. در جشنواره تئاتر سال 81 کار را روی صحنه بردیم. با« موسسه آناهیتا»‌ هم کار مشترکی انجام دادیم به اسم «فردوسی کبیر» که متاسفانه با اینکه آماده اجرا بود اما روی صحنه نرفت. نخستین کار سینمایی‌‌ام ازدواج به سبک ایرانی به کارگردانی حسن فتحی در سال 83 بود. از همان سال به‌صورت رسمی وارد کار بازیگری شدم و 2 سال بعد در «هدف اصلی» بازی کردم. سومین فیلمم «صد سال به این سال‌ها» بود که یک کارخوب با یک گروه حرفه‌ای بود. هدایت فیلمی‌ها مرا به کارگردان پیشنهاد دادند و سامان مقدم مرا انتخاب کرد. نقشم در فیلم را بسیار دوست داشتم و با آن همذات‌پنداری می‌کردم. با اینکه هنوز اکران نشده اما از حضور در آن نتیجه خوبی گرفتم.

,بازیگری که فیلم هایش اکران نمی شود! امیر حسین آرمان,بازیگر مرد,بیوگرافی بازیگران و هنرپیشه ها




همکاری دوباره با محمدهادی کریمی

دکتر کریمی 3 فیلم ساخته و نزدیک به 20فیلمنامه خیلی خوب دارد. مرد با سواد، با معلومات و محترمی است. در «امشب شب مهتابه» با اینکه نقش کوتاهی داشتم اما تجربه بسیار خوبی برای من بود. وقتی این فیلمنامه را هم به من پیشنهاد کردند به‌نظرم جالب آمد. منش، سواد و شخصیت ایشان بود که مرا جذب این کار کرد.



برای ماهان گذشته ساختم

به‌نظرم شخصیت‌های فیلم به‌خصوص «ماهان» شخصیت‌پردازی بسیار قوی دارند. من با توجه به شناختی که از« ماهان» پیدا کردم برای او در ذهنم گذشته‌ای ساختم. «ماهان» پسری است که در زلزله رودبار پدر مادرش را از دست داده و دوران کودکی‌اش با مادربزرگش زندگی کرده و به تهران آمدند و در ویلایی در لواسان که برای خاله بزرگش بوده زندگی کردند و 2 سال پیش مادر بزرگش را از دست داده ‌است. برای تهیه خرج و مخارج زندگی در آژانس کار می‌کند اما برای شخصیت او آینده‌ای نمی‌بینم. در اکران فیلم در فرهنگسرای ارسباران شخصی به من گفت این فیلم دیالوگ است نه تصویر. من هم به او گفتم خب ما شخصیت یک راننده تاکسی را بر‌خلاف ذهنیت همه که راننده‌ها را افرادی بسیار پرخاشگر و بداخلاق می‌بینند، فردی آرام دیدیم. ما واقعیت را به تصویر کشیدیم. خیلی از راننده‌ها را می‌بینیم که فقط به دلیل هزینه زندگی این شغل را انتخاب کرده‌اند. آدم‌های تحصیل کرده و باسواد هم در میان آنها هست.



جمله‌ای که خستگی من را در کرد

«برف روی شیروانی داغ» یک نگاه است؛ نگاهی که تمام شخصیت‌های فیلم به‌دنبال آن می‌گردند و دوستش دارند. آخر فیلم هم گفته نمی‌شود این اشعار برای چه کسی گفته شده و... تا هرکس برداشت خودش را داشته باشد. این فیلم، فیلم لطیفی است. به‌طور کلی هر کارگردانی فیلم‌های خاص خودش را می‌سازد. این حرف درباره فیلم دکتر کریمی هم صادق است؛ او فیلم‌هایی را می‌سازد که به روحیه خودش نزدیک است.  فیلم در اکران دارد حق خودش را می‌گیرد. مخاطبانی که از سینما قهر کرده بودند حالا دارند با «جدایی نادر از سیمین»، «مرهم» و «برف روی شیروانی داغ» به سینما برمی‌گردند. خیلی از عکس‌العمل‌های مردم بعد از دیدن فیلم خوشحال می‌شوم. دیروز خانمی سن و سال دار به من گفت: «من 2 بار فیلم را دیده‌ام و هربار هم لذت بردم.» خب همین کافی است و با این جمله خستگی ما در می‌رود. 

,بازیگری که فیلم هایش اکران نمی شود! امیر حسین آرمان,بازیگر مرد,بیوگرافی بازیگران و هنرپیشه ها




قرار نیست مخاطب به هیجان بیاید

فکر می‌کنم فیلمی که امروز داریم می‌بینیم به آنچه هنگام خواندن فیلمنامه در ذهن داشتم نزدیک است. شرایط فیلمنامه خیلی خاص بود. بیش از 90درصد کار زیر باران فیلمبرداری شد و این شرایط کار را خیلی سخت‌تر کرد. به هر حال فیلم باید جذابیت‌هایی داشته باشد تا تماشاگر را به‌دنبال خودش بکشد؛ به‌نظرم «برف روی شیروانی داغ» این خصوصیت را داشت که تماشاگر را جذب کند. واکنش مردم نسبت به فیلم خوب بود. من در سالن با مردم فیلم را دیدم و فکر می‌کنم همه راضی بودند‌ البته این فیلم یک فیلم هیجانی نیست و قرار نیست کسی را به وجد بیاورد. «برف روی شیروانی داغ» بیشتر از آنکه داستان‌محور باشد، بیشتر روی شخصیت‌ها تکیه دارد. به همین دلیل است که انتظار نمی‌رود مخاطب عام را جذب کند. این فیلم شاعرانه بیشتر شبیه به یک آینه عمل می‌کند و ما را به‌خودمان نشان می‌دهد و می‌بینیم چطور داریم بدون اینکه در مورد شرایط و موقعیت دیگران بدانیم، در مورد‌شان قضاوت می‌کنیم.



پرکاری ناخواسته

در جشنواره سال 88، 2 فیلم «بیداری رویاها» و «صد سال با این سال‌ها» را داشتم و دیده شدن این فیلم‌ها باعث شد پیشنهادهای کاری بیشتر شود که حاصلش شد 4 فیلم «برف روی شیروانی داغ»، «یک حبه قند» رضا میرکریمی، «من مادر هستم» فریدون جیرانی و «شش نفر زیر باران» علی عطشانی. این‌طور نبود که بنشینم و تصمیم بگیرم پرکارتر از قبل شوم. پیشنهادها و حضورم در فیلم‌ها به هم متصل بود و اینگونه شد که حالا می‌بینیم.



نسیم عشق

اصولا هربازیگری در فیلم‌های رضا میر‌کریمی می‌درخشد. در اینگونه فیلم‏ها اصلا برای من طولانی بودن نقش مطرح نیست. «قاسم» با این‌که حضور فیزیکی کوتاهی در فیلم دارد اما مثل« نسیم عشق» در تمام فیلم جاری است.  بیشتر از این‌که شهرت و بالا بردن تعداد فیلم‌ها برایم مهم باشد، ترجیح می‌دهم کار خوب انجام بدهم. کار خوب یعنی با یک کارگردان حرفه‌ای کار کنم؛ کاری که قصه و شخصیت‌پردازی قوی داشته باشد. یک کار آبرومند که به جز جذابیت تصویری، حرفی هم برای گفتن داشته باشد. من دوست دارم از کاری که می‌کنم لذت ببرم. «یک حبه‌قند» جزو این کارهاست. همه کارهایم خوب بوده اما نقشم را به‌طور خاص در «یک حبه قند» خیلی دوست دارم و البته «صد سال به این سال‌ها» را.

,بازیگری که فیلم هایش اکران نمی شود! امیر حسین آرمان,بازیگر مرد,بیوگرافی بازیگران و هنرپیشه ها




 نشد آنچه باید می‌شد

فیلم «بیداری رویاها» خیلی ایده و فیلمنامه خوبی داشت اما در نهایت فیلم آن‌طور که باید نشد. این فقط نظر من نیست و تمام بازیگران دیگری که در این کار حضور داشتند در این مورد هم‌نظر هستند. ما به‌عنوان بازیگر تمام تلاش‌مان را کردیم و من  خیلی برای این فیلم انرژی گذاشتم اما این‌که چرا نتیجه خوب نشد را باید از کارگردان پرسید.



خوب بودن

تنها هدف من در بازیگری «خوب بودن» است. می‌خواهم بازیگر خوبی باشم و به‌نظر خوب یعنی  «هیث لجر» در فیلم «بتمن: شوالیه‌تاریکی»، یعنی «تام هنکس» در خیلی از فیلم‌ها، یعنی «مارلون براندو». برای رسیدن به این هدف باید مطالعه و فکر کنم، باید فیلم ببینم و تمرین کنم و امیدوار باشم تا فیلمی ساخته بشود که بتوانم هرآنچه دارم را در آن فیلم پیاده کنم.



کشف کنم و یاد بگیرم

به‌طور کلی در زندگی شخصی‌ام سعی می‌کنم تا از همه یاد بگیرم. اینجا از شما چیزی یاد می‌گیرم، از راننده تاکسی چیز دیگری یاد می‌گیرم. از پدر، مادرم و دیگران هم یاد می‌گیرم و هنگام بازی هم از بازیگر مقابلم هم نکات تازه‌ای یاد می‌گیرم. قصدم از زندگی کشف کردن و یادگیری است.

اخبار اکاایران

تبلیغات